דף הבית / כלכלה / כסף / הבסיס חסר היציבות של הכלכלה הסינית

הבסיס חסר היציבות של הכלכלה הסינית

laitman_2008-11-14_7046.jpg

מאמר דעה של ד. מאלדווין, פרופסור לסוציו-כלכלה,מתוך The New York Times, ארה"ב:

כדאי לממשלת סין ולכל העולם לעקוב אחר עשרות אלפי המהומות העממיות, שמתרחשות מדי שנה באזורים הכפריים של סין כתוצאה מכיבוש האדמות. מדוע מה שקורה לחקלאים הסינים מהווה בעיה משמעותית לעתיד המשותף שלנו?

כל מה שמשנה את איכות החיים של הישוב הכפרי של סין לרעה, עשוי להשפיע על הכלכלה העולמית השברירית עתה, ו"לעשות גלים" בכל העולם. 75 מיליון חקלאים איבדו את אדמתם והצטרפו ללמעלה מ-200 מיליון תושבי הכפרים, שנעים מדי יום בשטחה של סין בחיפוש אחר עבודה.

אובדן השטח החקלאי מונע ממשפחות כפריות רבות, שעד אתה מהוות את רוב אוכלוסיית סין, את הגישה לשטחי האדמה ההכרחיים לאספקת צרכי מחייתם.

כיבוש שטחי האדמות מהווה חלק בלתי נפרד מחוסר השוויון החברתי ההולך וגובר בסין. 400 מיליון סינים, החיים בעוני, נתקלים באיומים חוזרים ונשנים לקיומם בשל כיבוש האדמות. ההתפתחות הכלכלית של המדינה נבנית על בסיס בלתי יציב של כיבוש בלתי חוקי של אדמות, גזל אוצרות הטבע, הקיטוב החברתי וחוסר ההגנה של השכבות העניות ביותר של אוכלוסיית המדינה, כל אלה הם הסימנים לאסונות העתידים לבוא.

התייחסותי: וגם במקרה הזה אנחנו רואים, שרק יצירה הדרגתית של יחסים חברתיים נכונים של ערבות הדדית, יכולה להביא שלווה ופריחה לחברה השברירית הזאת.

ידיעות קודמות בנושא:
סכנת רעב בסין
סין – בין כסף לאלימות
סין עומדת בפני משבר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest