דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / הבחירה היא, באיזו צורה להתכונן לפעולה

הבחירה היא, באיזו צורה להתכונן לפעולה

שאלה: מה מאפיין את הבחירה החופשית שלנו בעבודה?

תשובתי: מה שמאפיין את הבחירה החופשית האמיתית, בניגוד לכל הבחירות החופשיות הכוזבות, זה שהבחירה שלנו היא בהכנה, ולא בזמן המעשה עצמו. כאשר המעשה נעשה, אז כבר לא ניתן להשפיע עליו: בא איזה מצב מלמעלה, ואנחנו רק יכולים מראש לקבוע באיזה אופן אנחנו מקבלים אותו.

חוץ מזה, שום דבר לא תלוי בנו. תוכנית הבריאה כבר קיימת ולא ניתן לשנות אותה. אנחנו יכולים רק לזרז את ההתפתחות שלנו. וחוץ מזה, אנחנו לא מבינים את הקשר שלנו עם כל המערכת הגדולה: כי איך יכול להיות שאני אתקדם יותר מהר מהאחרים, אם אנחנו נמצאים במערכת אחת, שכל חלקיה חייבים להתפתח בהרמוניה? יוצא, שכולנו תלויים זה בזה.

אבל אם אתה רוצה לדעת במה הבחירה החופשית שלנו, אז הבחירה היא בהכנה. אני צריך לבודד את אותו הנתון היחיד שעליו אני צריך להשפיע, ולעבוד כדי לשנותו. וכל השינוי שלו תלוי רק, איך אני אעלה את החברה, כדי להצליח על ידי זה להעריך כל מצב שבא כניתן מהבורא, מ"אין עוד מלבדו" ושהוא טוב ומטיב.

רק בסביבה שארגנתי לעצמי תלוי עד כמה אני אצליח להתעלות מעל כוחות הפירוד, שמכחישים את הייחודיות של ההשגחה העליונה, של "אין עוד מלבדו", והחושך שהוא כנגד הטוב והמטיב. אז אני אוכל לראות האם אני יכול להצדיק כל מצב או לא, גם מצב אישי, פרטי, פנימי, וגם מצב כללי בכל החברה.

נניח, שמתגלה איזו בעיה כללית, צרה גדולה, אז כאן אנחנו יכולים לבדוק, האם אנחנו מסוגלים להתמודד איתה ולהתגבר עליה כולנו יחד, האם הכנו את עצמנו אליה או לא? ובהתאם לזה, כל אחד בודק את עצמו, עד כמה הוא משתתף עם כולם ומחזק את כולם.

כל זה תלוי בהכנה ובהכרת הרע שלנו, וגם בבירור האגו שלנו ובהשתוקקות לעשות טוב. כאן גם נבדק האדם, האם הוא באמת נמצא תחת שליטת האגו שלו או בהרגשת חשיבות הסביבה, החברה, שנמצאת מעל לכל החשבונות האגואיסטיים, הפרטיים שלו. זאת כל ההכנה שלנו, כלומר כל הבחירה החופשית.

מתוך שיעור על מאמרו של רב"ש, 17.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
בקשה לא להשתהות, אלא לעבור קדימה!
העיקר זה לזרז את הזמן
שנים של בחירה חופשית, ולא רגע

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest