דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברוחניות חשבון משלו

ברוחניות חשבון משלו

שאלה: אנחנו יודעים, ש"אין מקצת ברוחנית". אבל, יחד עם זה, הדרך הרוחנית מתחלקת למדרגות, שכל אחת מהן מקרבת אותנו לשלמות. איך ה"מוחלט" (אבסולוט) משתלב עם ההתקדמות ההדרגתית?

תשובתי: בכל שלב, בכל מדרגה רוחנית, לכל אחד מאיתנו יש מידה משלו, בהתאם לסדר מימוש ה"רשימות". הכלי הכללי הגדול נשבר לחלקים, ולכל חלק יש מידה משלו, יש אופנים משלו, מידות התקשרות לאחרים משלו, מידת תיקון משלו, מידת "סאה" משלו, גם בערך המוחלט וגם באופן פרטי.

ובאמת "אין מקצת ברוחניות". אם בשלב הנתון אתה תיקנת תשעה חלקים שלך מתוך עשרה, אז עדיין לא הצלחת לתקן. ורק לאחר התיקון של החלק העשירי, אתה מסיים את העבודה.

כך גם האלקטרון לא יכול להתקיים בנפרד מהאטום. בכלל, האטום מורכב מהמון חלקיקים, והם כולם צריכים להיות במקום. ובהמשך נוצרות צורות יותר גדולות ומורכבות: מולקולות, תאים, גופים. וכל אחד מהם צריך להיות במידה השלמה שלו, אפילו במידה הקטנה ביותר, אבל השלמה, עד לחלקיק האחרון הקטן ביותר.

שאלה: מצד אחד, כולם צריכים להיות "כאיש אחד בלב אחד", ומצד שני, נאמר, שכל אדם יכול להכריע את כל העולם לכף זכות או לכף חובה. איך אפשר להסביר את זה?

תשובתי: ברמה שלנו, אי אפשר להסביר את זה. זה לא נתפס בשׂכל שלנו. כאן לא פועלים החוקים של המתמטיקה הרגילה, שבה אחד ועוד אחד שווה שתיים. ברוחניות יש מתמטיקה אחרת…

שאלה: מה זה "מידה שלמה"? מהו הקריטריון לשלמות?

תשובתי: מידה שלמה מסמלת קבלת השינוי בכל שלב ושלב, לפי העיקרון של "יגעתי ומצאתי". אני נותן יגיעה, עוד ועוד, ופתאום "קופץ" למצב החדש. רק לפי התגובה הזאת ברור לי שנתתי יגיעה מספקת. אי אפשר לחזות את זה מראש, אין שום "מונה", שום הבחן מקדים, שלפיו אני יכול לשפוט את ההצלחה.

כי בדרך הרוחנית אנחנו הולכים ב"למעלה מהדעת", בהשפעה. ואת ההשפעה אי אפשר למדוד. המידות הן תמיד נעשות ברצון לקבל. בהשפעה יש לך מדידה רק כלפי הגילוי, לכן זה נעשה תמיד לפי "יגעתי ומצאתי". ה"מציאה" הזאת, זוהי הבדיקה הסופית.

מתוך שיעור על המאמר "הקדמה לספר הזוהר", 18.04.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הגאולה מגיעה כהרף עין
איך למצוא את הכניסה לאין סוף
סאת היגיעה שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest