הבורא מתגלה לכולם

שאלה: האם קיים הבדל בלימוד ספר הזוהר בכנס "קבלה לעם" העולמי יחד עם המון אנשים, ובין לימוד הזוהר בקבוצה שלנו בשיעורי הקבלה היומיים? מה חשוב יותר: הכמות או האיכות?

תשובתי: הכמות אינה ממעיטה בערך האיכות. תמיד בתוך כמות גדולה של אנשים ישנם כאלו המסוגלים להתחבר יותר או פחות, וישנם כאלו שבכלל אינם מסוגלים להתחבר וששוכחים מזה בכלל. בכל מקרה, לכמות יש את היתרונות שלה כמו שנאמר: "בתוך עמי אנוכי יושבת". מה הכוונה "בתוך עמי"? לא מדובר על קבוצת אנשים מיוחדת, מבריקים, מטרתיים, המסוגלים לעסוק בעבודה פנימית ומוכנים היטב. הבורא נוכח בתוך עָם שלם, ולא בתוך אותה קבוצה קטנה של אנשים מיוחדים שהוא בעצמו קידם וחיבר יחד כמו בפסגת הפירמידה. ובכל זאת הוא אומר, שהוא נמצא דווקא בקרב כמות גדולה של אנשים.

ההנהגה העליונה דואגת יותר מהכול לדרגת הדומם (באנושות), פחות לדרגת הצומח, עוד יותר פחות לדרגות החי והמדבר. ככל שהנברא חלש יותר, ככל שיש לו פחות בחירה חופשית, ככל שהוא מסוגל לעבוד פחות באופן עצמאי למען תיקון הבריאה, כך מתלבשת בו יותר ויותר ההנהגה העליונה, וזה סימן לגילוי האלוקות. כלומר, לא מדובר על גילוי הבורא בנשמות גדולות כמו רשב"י והמקובלים הגדולים. גילוי הבורא נמדד בהתאם לחברה, ולא אנשים בודדים.

לכן, אנחנו צריכים לא רק שלא לזלזל בכמות הגדולה, אלא לכבד אותה. המסה חזקה בכמות שלה, ולא באנשים בודדים שהם בעלי השׂגה אישית ועוסקים בעבודה רוחנית אישית. העיקר זה דווקא העבודה המשותפת, הרי בזה אנחנו נותנים לאור להתגלות ומשׂיגים את גילוי הבורא. ואילו העבודה האישית והמיוחדת של אנשים בודדים, של הקבוצה שלנו, היא רק כדי להתכלל בכל המסה הגדולה הזאת (כמה מיליוני בני אדם אל תוך המיליארדים) ולהביא לה דרכנו, רוח חיים. לכן, כיוון, כוונה ומטרה, זה דווקא חברה, עָם. ולכן נחוצה לנו ההפצה ההמונית של חכמת הקבלה.

נתאסף, נתחבר, נגלה בינינו את הבורא ותפילת הרבים תעלה אותנו לרוחניות!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 21.10.2010

ראה מאמרים קודמים בנושא:
החזקים תמיד קדימה
כרטיס לעולם הרוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest