דף הבית / משבר עולמי / הבדלנות תחריף את המשבר

הבדלנות תחריף את המשבר

laitman_2008-11-14_6987_70.jpg

lobesG: השנאה לעובדים זרים, שתופסים את מקומות העבודה, מכה בכל מדינות האיחוד האירופי. הנשיא אובמה, בצעד הראשון בתפקידו החדש, חתם על חוק "השכר ההוגן", האוסר אפליה בשכר על בסיס מיני, לאומי או דתי.

תגובתי: אובמה פועל בתוך ארצו רבת הלאומים. בהשוואת זכויותיהם של כל אזרחיה, ארה"ב נמצאת בהתאמה מסוימת לטבע הגלובאלי, ולכן בהרגשת המשבר היא מרוויחה מהתאמה זו בהשוואה לארצות החד-לאומיות של האיחוד האירופי; היא תרגיש אותו בצורה קלה יותר.
המשבר יורגש בארה"ב פחות מאשר באירופה, משום שהאמריקאים יותר אינטגראליים, דמוקרטיים ועובדים על הקשר בין כל חלקי החברה.

באשר לאיחוד האירופי, אף על פי שבכל מדינות האיחוד מתנגדים ל"זרים" ואפילו מתנגדים לעובדים מארצות אחרות של האיחוד עצמו, ואף על פי שהחוק, לפיו אזרחי המדינה זכאים לזכויות יתר בהשוואה לזרים, נראה צודק כביכול, אך זהו הצעד הראשון לעבר פשיזם

מן העיתונות: ב-1 למרץ האיחוד האירופי ייכנס מפגש פיסגה לא מתוכנן בבריסל, שיוקדש ליציאה מהמשבר הכלכלי, וידונו בו על האמצעים במאבק בפרוטקציוניזם.
תגובתי: אם הם ילכו לכיוון האיחוד, בכוח, כנגד כוחות הפירוד הצנטריפוגליים, אז יתחילו לצאת מהמשבר ויבינו שרק באיחוד טמונה ההצלה הפרטית והכללית שלהם. הרי המרכיב החברתי, חוסר הקשר בין אנשים, הוא שורש המשבר ולא המרכיב הכלכלי.

שיעורים באותו נושא:
כל האנושות היא משפחה אחת
אל עבר עולם מאוחד

פוסטים קודמים בקטגוריית המשבר העולמי:
המשבר – תחזית ונבואה
כמה זמן יימשך המשבר?
המשבר העולמי: הסיבות ודרכי ההתמודדות
מתי ואיך יגמר המשבר?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest