דף הבית / יחסים / הבדואים מרגישים מה זה אלוהות

הבדואים מרגישים מה זה אלוהות

שאלה: לפני כמה שנים חבורה של נערים בדואים תקפה בחור בשם מתן יפה וניסתה לשדוד אותו. למתן היה נשק והוא הצליח להבריח אותם. אחר כך הוא ישב עם עצמו וחשב על כך שהוא והתוקפים חיים יחד בנגב, והגורל שלהם תלוי אחד בשני. הוא הקים יחד עם עוד כמה אנשי חינוך חממה למנהיגות שקולטת בני נוער מהחברה הבדואית ומפתחת אותם להיות אלה שישנו את המציאות שם. מה לדעתך יאפשר להם להוביל שינוי חיובי בחברה הבדואית?

 תשובתי: אני חושב שצריך לפתוח מקום כמו שעשה אברהם אבינו, שפתח אוהל עם שטיח והזמין את כולם. עוברים ושבים נכנסו לאוהל שלו, והוא היה מכבד אותם, ודרך זה גם מסביר להם למה הוא מקבל את כולם, למה הוא רוצה שכולם יבואו, ומי זה האלוהים ומהו סוד החיים. כך לאט לאט, דרך מזון, שתייה, מנוחה ושינה משותפת, הוא היה משתדל להכניס בהם רוח חדשה של יחסים, של אהבה, של חיבור, ולהראות להם כמה זה טוב.

שאלה: איך יהיו להם תעצומות נפש להוביל תהליך כזה?

תשובתי: הם צריכים לראות את העתיד, זה לא פשוט. אברהם עשה עבודה לא קלה. התורה אומנם מספרת לנו על כך בכמה מילים, אבל זו עבודה לא קלה.

שאלה: מה הם צריכים לראות בעתיד?

תשובתי: קודם כל עליהם לראות שיש כוח טבע שהוא טוב ומיטיב. והכוח הזה נמצא בהישג ידו של האדם, ובאמת עלינו להשיג אותו ולרצות שיחיה בנו ובינינו. אני חושב שלבדואים שקל במיוחד להסביר את זה, יותר מאשר לישראלים. יש להם יותר פתיחות לשמוע על זה, הם מרגישים מה זו אלוהות, ולכן יהיה קל לדבר איתם על כך.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 27.12.2021

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest