דף הבית / משבר עולמי / האתגר החדש של אירופה

האתגר החדש של אירופה

דעתו של אלכסנדר ראהר, חבר במועצה הגרמנית ליחסי חוץ: "פיגוע הטרור בנורבגיה יביא אותנו לבחון מחדש את המצב. הפוליטיקאים חסרי אונים. הם אינם יודעים מה לעשות, והם דבקים ברעיונות הליברליים שלהם. המערב נלחם על הדמוקרטיה בלוב, ומאמין בנאיביות שהערבים זקוקים למודל ליברלי. באירופה נלחמים על הצלת היורו, מתוך הנחה שהיורו ימשיך להעשיר את כולם. זהו חוסר האונים של המדיניות האירופית.

זה מפחיד, מכיוון שהאיחוד האירופי – ברית פוליטית שנבנתה בקושי רב – הביא שלום ויציבות לאירופה. ולכן הבעיות שלו דורשות פיתרון. אך אינני רואה שום דרך לפתור אותן.

אירופה תמיד הייתה בטוחה שהיא בנתה מודל ליברלי מצוין שאין שני לו. כל אחד יכול לעשות מה שמתחשק לו, כל עוד אינו עובר על החוק. לכן, ראינו כיצד המהגרים הביאו איתם את התרבות שלהם, והחלו לבנות מסגדים. כשהמסגדים מתחילים להופיע בכל עיר, אנשים מתחילים להרגיש חוסר נוחות. לצד זאת, התרבו המהגרים שאינם דוברים את שפת המדינה. ללא שפה וללא השכלה, הם אינם יכולים לקבל עבודה – מה שגורם לעלייה ברמת הפשיעה. הדבר מעורר התנגדות מצד האוכלוסייה הוותיקה.

זאת גם הבעיה של רוסיה: היא הפסידה את האימפריה. המהגרים מדרום אסיה ומקווקז חושבים שמוסקבה היא עיר הבירה שלהם, כמו בברית המועצות לשעבר. כך גם באירופה, הערבים בני הדור השלישי בצרפת חושבים שאירופה היא המולדת שלהם, והם יכולים לנסוע לאן שמתחשק להם. האירופאים מתקשים לעכל את העובדה שהתושבים החדשים הם התורמים העיקריים לגידול האוכלוסייה (הרי הם עצמם בחרו לעצמם חיי נוחות, ללא ילדים או עם ילד אחד בלבד) ושהמהגרים ישנו את התרבות האירופאית.

שלטונות אירופה הבינו רק עכשיו שהם אינם יודעים מה לעשות. אי אפשר סתם כך לגרש מישהו מאירופה: הם הגיעו לכאן מזמן, יש להם דרכונים מקומיים, הם חלק מאירופה וחלק מהתרבות האירופאית החדשה. האם קיימת אפשרות להטמיע אותם, לעשות מהם אירופאים, לחבר את המסורות שלנו?

אחרי פיגוע הטרור בנורבגיה, המאבק צריך להתמקד לא בטרור הימני, בנאצים ובפשיסטים, אלא יותר בסיבות שמובילות למעשים מסוג זה. יש לעקור מהשורש את הגורמים שמולידים את הטרור הימני הקיצוני".
ידיעות קודמות בנושא:
האיחוד האירופי, אין אירופאים אמיתיים!
מחיר השוק המשותף
לאן מועדות פניה של אירופה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest