דף הבית / חינוך, ילדים / הארה מהעתיד

הארה מהעתיד

Laitman_2010-12-05_8711_us.jpg

שאלה: בקורס של החינוך האינטגרלי מדובר על כך, שכל פעולה חייבים להתחיל בתמונה אינטגרלית כללית כמטרה שמוצבת לפני האדם. הקורס בפסיכולוגיה כנראה לא יוצא מן הכלל. האם בכל שיעור אנחנו חייבים להתחיל דווקא מזה? איך לעשות את זה טוב יותר?

תשובה: יש לציין, שזאת לא סתם עצה אלא צורך עקרוני. האדם כל הזמן חייב לרדוף אחרי המטרה, להיות מכוון אליה כדי שכל התנועה שלו, כל הביטוי שלו, כל הכניסה שלו למשחקים אלה או אחרים, לדיונים – הכול חייב להיות למען אותה המטרה.

אז הוא באמת ישאף אליה ותתפתח אצלו השתוקקות למטרה הזאת. הוא יראה שהכול חייב להיות מכוון להשגתה. זה, מצד אחד.

מצד שני, בזכות כך שבטבע קיים השדה האחד האחיד שבו אנחנו כולנו קשורים, אז כשאנחנו מציבים לפנינו משימה אחת כלשהי, מתארים לעצמינו באופן אידיאלי את המצב העתידי שלנו, אנחנו כאילו מהמצב העתידי הזה מזמינים לעצמינו את הכוחות ה"מושכים" אותנו קדימה. הם כאילו יוצאים מהדבר הזה שאליו אנחנו שואפים, ופועלים עלינו.

זו תופעה פסיכולוגית טהורה – אנחנו מבינים שזה בכללות אינו קיים. אפילו התיאור שלנו של העתיד, יתכן שלא תואם את התמונה האמיתית, כי במהלך ההתקדמות שלנו אנחנו משתנים בהדרגה, ולכן התיאור שלנו של המצב העתידי גם משתנה.

באותה צורה אנחנו אומרים לילד: "אתה תגדל ותהיה כזה וכזה – רק תלמ
ד. תראה מה יהיה… ". הוא גדל לאט לאט ומתחיל להבין שאם מקודם הוא תאר לעצמו שהוא נהג של משאית ענקית, עכשיו יש לו מטרות רצויות אחרות. אנחנו מציירים לו תמונה עתידית מסוימת כדי שהוא יפתח אותה הלאה למטרות אחרות, עליונות יותר.

אותו הדבר גם כאן, אנחנו חייבים כל הזמן לתאר לעצמינו את התמונה הזאת שאליה אנחנו כמו ילד צריכים לגדול, כדי שהיא תמשוך אותנו קדימה. אז אנחנו לא נהיה נדחפים על ידי כוחות הטבע השליליים, על ידי המשברים, אלא להפך אנחנו נתקדם על ידי המשיכה של הכוחות החיוביים. ובנוסף נקצר את הדרך והיא תהיה נעימה בשבילנו.

לכן אנחנו זקוקים לתיאור של העתיד הבהיר והטוב, שיהיה נתמך על ידי הסביבה, יהיה נשגב בעיני החברה על ידי כלי התקשורת וכו'. אז לאדם יהיו כוחות והשראה עצומים. יחד עם זאת החברה מעודדת כל אחד ששואף למטרה.

חייבים לפתח את הבסיס הפסיכולוגי הרחב הזה שאליו האדם יהיה נמשך כמו לזרימה שנושאת אותו, והוא בשמחה ישחה יחד איתה.

הערה: אם אני מרצה בקורס בפסיכולוגיה האינטגרלית, האם אני חייב להכניס את אלמנט האינטגרליות לכל חוקיות שמוסברת בקורס?

תשובה: כן, כי ההתקדמות למטרה מניחה שבכל צעד בדרך אתה משיג אותה בהדרגה, מתקרב אליה. זאת אומרת, אם המטרה מהווה בעצמה אוסף של תכונות חדשות מסוימות כלשהן, אז כל צעד אליה מניח את הפיתוח של התכונות האלה, ואתה חייב לבקר את זה. אתה חייב לבצע את הבירור ולראות האם אני מתקדם לזה או שפתאום סטיתי הצידה.

והיציאה הצידה היא מסוכנת מאוד. כי אם בהתחלה לא תשים לב לסטייה שלך אז הסטייה הקטנה הזאת תהפוך הלאה לשגיאה ענקית, ואתה אף פעם לא תגיע למטרה, אתה תסטה ממנה יותר ויותר.

מתוך שיחה מס' 8 על החינוך האינטגרלי, 15.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קבוצה מאוחדת
מטרה המעניקה כוח
קשר ברמה הרגשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest