דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הכנה / האפשרות לעשות את הצעד הבא

האפשרות לעשות את הצעד הבא

laitman_2010-12-28_0930_us-70.jpg

מכיוון שכל השינויים נעשים רק בעזרת האור, עלינו כל פעם לעשות פעולות שמתאימות לו, על מנת להראות לעצמנו עד כמה אנחנו לא מתאימים לו. כלומר, עלי לעשות פעולות כלשהן, כמוהו, ואז אני אראה, עד כמה אני נבדל ממנו בדרגה שלי.

זה כמו ילד קטן שמנסה לחקות את המבוגרים, ורק כשהוא מנסה בעצמו, הוא נוכח לדעת עד כמה פעולותיו נכונות או לא. כל התרגילים שבעזרתם הוא לומד כשהוא מרכיב בתי צעצוע קטנים מלגו, או מכין שיעורי בית של בית הספר, נחוצים לו לבדיקה עצמית ולהשוואה עם התוצאה הנכונה. על גילוי ההבדל בין "הרצוי למצוי" מבוססת כל ההתקדמות. ההבדל בין מה שאני מסוגל, לבין מה שכבר הייתי צריך להיות.

כלומר, צריכים להשתדל כל הזמן לבצע פעולות השפעה, ועל פיהן לבדוק, לברר, במה אני עדיין לא השגתי הצלחה. ולא להתייאש כל פעם, אלא לאהוב את מצב הבירור הזה! מכיוון שדווקא דרכו אנחנו לומדים כיצד להתקדם.

זה בכלל לא אומר שאני עשיתי משהו לא נכון ואשם במשהו – להיפך, אני הצלחתי! ודווקא בגלל זה, עכשיו מראים לי, במה עוד אני יכול להתקדם. האור תמיד מראה לי את האפשרות לעשות את הצעד הבא. ואם אני לא מוכן, אז האור לא יגלה לי אותה, ואני אכנס לתוך ערפל כלשהו, מצב של חוסר הכרה, לא ארגיש דבר, וארגיש את עצמי טוב. הרי האור אינו מאיר לי את החסרונות שלי, אינו מצביע על הפעולות שעלי לעשות. אין לו עם מי לדבר, אם אני לא הכנתי את עצמי על ידי העבודה בקבוצה, על ידי לימוד רציני, ובכל האמצעים האפשריים. לכן, האור אינו מאפשר לי לבצע את הפעולות הבאות, שבשבילן לא תהיה לי כל תמיכה. ואז נדמה לי, שהכל בסדר, ולא צריך לעשות כלום. אני נכנס לאשליה כלשהי, שיכולה להמשך זמן ממושך מאד – אפילו שנים!

הכל תלוי בהכנה – והיא תלויה בסביבה. לכן, נדרש מאתנו לבצע כמה פעולות גשמיות: לארגן לנו לימוד, קבוצה, קשר עם החברים, ואת כל הבירורים שאנחנו משתדלים לעשות יחד. ואם אני מנסה להתחבר עם השאר ולגלות שם את תכונת ההשפעה, אז אני אצטרך בהדרגה להחליט ביחס שלי למושג הפנימי הזה: "קבוצה", "מקום" הגילוי של המרחב הרוחני, הרצון המשותף בו מתגלה תכונת ההשפעה ההדדית בין כולם.

את ההשפעה מגלה לנו האור, וכשגילוי זה יגיע למידה מסוימת, מלאה, בדרגה המינימלית, הוא יביא לנו מילוי. אנו נרגיש גם את ההשפעה, וגם את שורשה, כלומר את נוכחותו של הכוח העליון, שתומך בתכונה הזאת. נגלה גם את האור וגם את מקור האור.

כפי שרב"ש מסיים את האיגרת שלו: "ה' יעזור לנו שנקבל את קבלת עול מלכות שמים למעלה מהמקום ולמעלה מהזמן, להדבק בנצחיותו יתברך".

מתוך שיעור על אגרת של הרב"ש, 15.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
תפילה והודיה
שהאור יוביל אותנו
האדם שרוכב על החמור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest