דף הבית / חכמת הקבלה / פרשת השבוע / האמצעי לפתרון כל הבעיות

האמצעי לפתרון כל הבעיות

חוץ מזה, הוא (מ"ן) עזר לשופטים לפתור התדיינויות משפטיות מורכבות. למשל, אם היה ויכוח למי שייך איזה עבד, אז השופט פשוט הסתכל, על מיפתנו של מי נופל המ"ן של העבד הזה בבוקר שלמחרת. בעל הבית של העבד היה אותו אדם, שליד מפתן ביתו היה נופל המ"ן הזה (מדרש רבא, פרשת בהעלותך).

המ"ן פותר את כל הבעיות בין בני האדם. בזה שמעלים מ"ן, אנחנו מעלים את התפילה שלנו לכך שיבוא האור העליון וימלא אותנו, ייתן לנו הבנה, הכרה, חכמה, יכולת לקבל החלטות בצורה נכונה, בקשר בינינו, בריאות, ביטחון. אנחנו מבקשים שהוא יעשה אותנו מושלמים, נצחיים וכולי, כלומר ללא איזה שהם פגמים: פיזיים, מוסריים, כל מה שרק אפשרי.

בתשובה למ"ן, יורד עלינו מלמעלה אור עליון שנקרא מ"ד. זה מתואר בתורה כתנועה שלנו, מפני שבזמן התנועה אחורה למצב ההתחלתי, המ"ד נופל עלינו כאור לבן שמתקן הכול שמביא למצב היחיד והמושלם. לכן בעזרת המ"ן נפתרים כל ההתדיינויות והסכסוכים בין בני האדם, נעלמות כל הבעיות, אבל החיים לא נהיים מזה תפלים, חד-גוניים, חסרי טעם, חסרי תכלית. להיפך, אנחנו מתחילים לראות שלפנינו עולם עצום, אותו צריך לחקור, בו כל הזמן צריך למצוא כל מיני פגמים ולבקש על שהם ייהפכו בעינינו למושלמים. כשנרגיש שלאט לאט אנחנו הופכים להיות מושלמים, אז נראה גם את העולם כיותר מושלם.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "סודות הספר הנצחי", 25.2.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest