דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האם ציפית לישועה?

האם ציפית לישועה?

הרב מיכאל לייטמן

זוהר: פרשת ויחי, סעיף תס"ב: אשרי הצדיקים, הזוכים לאותו אור העליון, מראה המאירה, המאיר לכל הצדדים, לימין ולשמאל. וכל אחד ואחד מאלו הצדיקים מקבל לחלקו כראוי לו, מקבל כפי מעשיו שעשה בעוה"ז, ויש שמתביישים מאותו האור שחברם קיבל ביותר להאיר.

אנחנו רוצים להשׂיג את כל הפריטים האלה, להבין היכן הם נמצאים, היכן הענף והשורש של כל שֵם, תכונתו הרוחנית, אנחנו מחפשׂים בתוכנו את כל הדרגות האלה של התכונות, שעליהן מספר ספר הזוהר.

מובן מאליו שכולם נמצאים רק בתוכנו, בדרגות הדומם, הצומח, החי והמדבר של הרצונות שלנו, אנחנו מרגישים רק את המציאות שנמצאת בתוך הנשמה שלנו. כי הרי גם כעת אנחנו נמצאים בתוך הנשמה שלנו, בתוך הכלי הזה, הרצון, וכל התופעות מתרחשות בתוכו.

אך בכל מקרה, יחד עם החיפושׂ הפנימי, עלינו כל הזמן להימצא בתקווה שהאור המקיף ישפיע עלינו ויפקח את עינינו. לא על ידי השׂכל אנחנו רוצים לגלות את העולם העליון, למצוא את כל הדרגות של תכונותיו, להתמצא בתוך הנשמה שלנו, אנחנו רוצים שיאיר עלינו האור של התיקון. זה נקרא "לצפות לישועה".

אומרים שלאחר המוות שואלים את הנשמה "בשמיים" שתי שאלות סך הכול: "האם עסקת בתורה (האם הזמנת על עצמך את האור המתקן)? האם ציפית לישועה (מתי הוא כבר יתקן אותך)?" – בכוונה הזאת עלינו להימצא תמיד.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 28.09.2010

ידיעות קודמות בנושא:
האם אתה מצפה לישועה?
דוקטור, תן לי כבר תרופה!
כשעוברים משפה לשפה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest