דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האם פסיכולוגיה עוזרת בלימודי חכמת הקבלה

האם פסיכולוגיה עוזרת בלימודי חכמת הקבלה

שאלה: אני יודע מניסיוני שלימודי "חכמת הקבלה" עוזרים מאוד בעבודתו של פסיכולוג. האם ידע מקצועי בפסיכולוגיה ובפסיכיאטריה עוזר או מפריע להתקדמות ב"חכמת הקבלה"?

תשובתי: לא עוזר לחלוטין. או שאתה עוסק בתגובות סטנדרטיות שעוברות על הבהמה שנקראת "בן אדם" ומשתדל לאזן אותה על ידי השפעות שהיא מקבלת בעולם הזה, או שאתה עוסק בעולם העליון, אחד מהשניים.

אני לא יודע לְמה אתה מתכוון במושג "חכמת הקבלה" ובאיזה אופן אתה יכול להשתמש בה, מבלי להמעיט ולזלזל במדרגה הרוחנית שלך. יכול להיות שיש לך ידע תאורטי התחלתי שעוזר לך להסתגל למציאות, אבל הפסיכולוגיה מדברת על "איך להסתדר בעולם הזה" ואילו "חכמת הקבלה" מדברת על איך לעלות מתוך העולם הזה.

אותו דבר עם פיזיקאים, פעמים רבות אני נפגש עם מדענים ומתעניין בכל החידושים וההישגים, אבל בעיקרון אין לנו מה לומר זה לזה מפני שיש לנו כלים שונים לתפיסת העולם.

אני לא מתאר לעצמי כיצד פסיכולוג יכול להשתמש "בחכמת הקבלה" בעבודתו המעשית היומיומית. יתכן שיספר לאדם שכל מה שפועל עליו נובע מהבורא ולכן אין מקום לדאגה ולצער והכול יהיה טוב, אבל פסיכולוגיה קבלית אינה מיועדת להרגעת האדם אלא לצורך התקדמותו.

מתוך שיעור וירטואלי, 3.09.2017

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest