דף הבית / אקטואליה / האם מלחמה תהפוך לשגרה?

האם מלחמה תהפוך לשגרה?

שאלה: משרד ההגנה הרוסי הודיע שכוחותיו עוזבים את אוקראינה, אבל באיחוד האירופאי ובארצות הברית טוענים אחרת. ברשת האינטרנט החזית כבר נפתחה וסרטונים שצילמו אזרחים פשוטים של היערכות הכוחות הרוסים על הגבול משמשים כאמצעי לחץ.

רוסיה הציגה דרישות ביטחוניות מפורטות, כולל ערובה משפטית שעל פיה נאט"ו תוותר על כל פעילות צבאית במזרח אירופה ובאוקראינה, ובמקביל ערכה תרגיל צבאי גדול בסוריה בנוכחות של שר ההגנה ובהשתתפות מטוסי קרב ומפציצים גרעיניים וכלי שייט. תרגיל גדול נוסף נערך בימים האלה בבלארוס. בינתיים יש הרבה רעש בלי הרבה מעשים. יש אפילו שטוענים שכך ממשלת ביידן רק מקרבת יותר את רוסיה לסין ומחלישה את ארה"ב. האם המערב מתמודד נכון עם הבעיה הזאת?

תשובתי: אני מסתכל על המצב רק ביחס לתיקון העולם הכללי. מבחינת חכמת הקבלה, כל העמים בסופו של דבר יתקרבו ויתחברו, כך נשיג שלום, שלמות בקיומנו על פני כדור הארץ. עלינו רק להבין מה עלינו עוד לתקן כדי שנוכל להתקשר בצורות יפות, נכונות, הדדיות זה עם זה. לגבי הפוליטיקה, אין מה לעשות ובוודאי שאין צדק עם אף אחד מהצדדים, בטוח שכולם אגואיסטים. על כל אחד ואחד לתקן את האגו שלו, עד שכולם יתחברו בצורה ידידותית זה עם זה. עד אז יהיו כל הזמן מלחמות ובעיות. מי צודק ומי לא צודק? בכל פעם זה יראה לנו אחרת. יש כאלה שחושבים כך ויש כאלה שחושבים אחרת. אם לא נחשוב ולא נפרסם את הידיעה על התיקון כמו שכתוב "על כל פשעים תכסה אהבה", לא יקרה דבר.

שאלה: בדרך למצב מתוקן יותר, האם איום של מלחמות אזוריות יהפוך לשגרה או בכל זאת מדובר במקרה ספציפי?

תשובתי: נראה שלאט ובהדרגה המלחמות הולכות ופוחתות מהעולם, ואנו נכנסים למצבים בהם נבין שאי אפשר לפתור את הבעיות בינינו על ידי מלחמה. אנחנו מתקרבים למצב רגוע יותר, שבו מלחמות בין העמים והמדינות, ובכלל בין בני האדם, יקבלו צורה חדשה. אנחנו לא יכולים להשתמש בנשק גרעיני וכימי. אנחנו מגיעים למצב שהמלחמה בצורתה הקודמת כבר לא יכולה להתקיים. אומנם אנחנו עדיין רוצים לנצח את השכנים, אבל רואים כבר שאין בידינו כוח שאפשר להשתמש בו ולהשיג מה שאנחנו רוצים. לכן האנושות תתחיל לעשות רביזיה פנימית במחשבות, בתפיסת המציאות, ותבין שצריך להגיע לשלב אחר בהתמודדות. לא בינינו, כל אחד עם השכנים שלו, אלא בהתמודדות עם עצמנו, נגד טבע שלנו. אנו מתקרבים למצב שכבר אפשר יהיה לדבר ולהסביר זאת, ואנשים יוכלו להבין שהתיקון נמצא ביחס האדם לעצמו ולאחרים, ואיך להגיע לאיזון בין כולם.

 

מתוך ישיבת כתבים, 17.2.2022

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest