דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האם הגנטיקה קובעת?

האם הגנטיקה קובעת?

שאלה: באוניברסיטת חיפה נעשה מחקר מעניין על חולדות. בדקו שיתוף פעולה חברתי בין חולדות, וגילו שהוא מושפע מהגנטיקה. הציבו אתגר שדורש שיתוף פעולה מהחולדות, ועקבו אחריהן. לקחו את אלה שהצטיינו, וזיווגו ביניהן במשך עשרה דורות. התגלה שהדורות שנולדו היו מצטיינים יותר, ואלו שפחות שיתפו פעולה, נהיו פחות משתפי פעולה. האם אתה חושב שהגנים של האדם קובעים עד כמה הוא מסוגל לשתף פעולה עם אחרים?

תשובתי: זה אומנם עובר בגנים, אבל הגנטיקה של האדם איננה גנטיקה רגילה כמו בחולדות, כי יש לכל אחד ואחד תוכנית ויש תוכנה כללית לכולם, לכן לא יעזור אם נעשה מחקרים וניסיונות בבעלי חיים, לא נוכל לעשות מבניה אדם מעבדה.

שאלה: הגנים מניעים את האדם מבפנים, נכון?

תשובתי: אבל זה קיים בכל אחד ואחד, אז יש אנשים יותר גרועים, ויש אנשים יותר טובים, אבל כל אחד חייב לטפל בעצמו. כשהוא מתחיל לחשוב על כך, הוא מתחיל להבין שעליו להגיע למצב שהוא דואג לאחרים, וכל אחד מהאחרים צריך גם לדאוג לכל יתר החברים. כולנו אגואיסטים וכולנו צריכים לתקן את עצמנו, להפוך את עצמנו, מקבלה לנתינה, משנאה לאהבה. וזה נכון לכולם, כל אחד ואחד יצטרך לעשות את התיקון הזה. לכולם יש אפשרות להפוך את עצמם ממינוס לפלוס, ובזה לגלות את העולם הרוחני.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 24.1.2022

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest