דף הבית / אהבה / זוגיות / האם הגיע הזמן להפוך את מקצוע הזנות לחוקי?

האם הגיע הזמן להפוך את מקצוע הזנות לחוקי?

הערה: בבריטניה ישנן קרוב לשבעים אלף זונות שמרוויחות עד אלפיים לירות סטרלינג לשבוע. חברי הוועדה לענייני פנים של פרלמנט המדינה הציעו להפוך את מקצוע הזנות לחוקי ולא לרדוף אחר הזונות בהיבט הפלילי. מצדיקים אותן בתואנה שהן אימהות חד הוריות ונשים שנאלצות לעסוק במקצוע הזנות כדי להאכיל את עצמן.

התייחסותי: זנות זהו המקצוע העתיק ביותר והיה קיים בכל הזמנים ובכל העמים, לכן חסר טעם להיאבק בו. אבל כדאי להכניס את מקצוע הזנות למסגרות פחות או יותר הוגנות וזאת כדי שמשפחות לא ייהרסו. יש אומרים שאם מקצוע הזנות יהפוך לחוקי, המשפחות לא יתפרקו כי זונה לא מנסה "להתעסק" עם הגבר ולקחת אותו מהאישה שלו לעצמה.

עם זאת, זנות זו לא הבעיה הגדולה ביותר של החברה. מין זהו צורך טבעי שמתעורר באדם מתוך הטבע, אנחנו לא יכולים להדחיק אותו פנימה. לכן עלינו למצוא מוצא ראוי להוצאת אותה אנרגיה מינית שאוחזת בבני הגיל הצעיר ולא נותנת להם להתקיים באופן נורמאלי.

כאשר אצל הצעירים "משתוללים" ההורמונים, הם לא יכולים ללמוד ולא לתקשר באופן נורמלי ביניהם, הכול סובב אצלם סביב מין. לכן הייתי ניגש לשאלה הזאת בחמלה וברחמים, בצורה אנושית והייתי מאפשר לגברים, לבחורים, לנוער להוריד את "הלחץ" במידה ההכרחית, וזאת כדי שהדחף הזה לא ייצא מחוץ לגבולות מסוימים ולא יקבל צורות מכוערות.

היום, גם הגברים הצעירים וגם הבחורות אינם ממהרים להתחתן. לכן עד שהם ירצו להקים משפחה, צריכות להיות להם אפשרויות מסוג זה כדי לחיות בשלווה, להתפתח, ללמוד, לרכוש מקצוע. כלומר, באופן כללי שתהיה להם אפשרות ללכת בתאום עם הטבע. אני לא רוצה לתאר לעצמי מה היה קורה אם היינו חיים היום בתנאי החברה הקדמונית, זה היה מצב בו בני האדם לא היו מתקשרים ביניהם, לא היו מתחתנים, לא מקימים משפחה. בחברה הקדמונית מגיל 12-13 התחילו "להשתולל" בהם ההורמונים כך שהם בכלל לא הבינו מה קורה איתם, עד כדי כך הדחף הזה היה אוחז בליבם ובמוחם.

לכן, הדבר הטוב ביותר הוא לתת מוצא חוקי פשוט וחכם. צריך כמובן להסביר ולהראות להם באופן מעשי שהמשיכה המינית בין בני האדם והקשר ההדדי הנכון צריכים להיות מבוססים על הבנה, על כבוד הדדי, על ידי כך שאותו אדם הופך להיות יקר לך, קרוב, מסיבות רציניות ולא רק מפני שהתרחש איתו קשר מיני קצר ובלית ברירה חיבר ביניהם.

צריך להפריד בין מין לקשר הדדי נכון. בכל מקרה, החיים מובילים לכך שזה המצב כדי להראות לנו ששתי התופעות היסודיות האלה בחיינו לא קשורות זו לזו. מצד אחד אהבה, משיכה, כבוד, הרגל, מצד שני, תפקוד של צרכים מיניים. כמו אצל זוגות מבוגרים שחיו את כל חייהם יחד, שאופייני להם ההרגל, ההבנה, התלות זו בזה, כך צריך להיות גם בגיל צעיר. כי כאשר יש בינינו יותר חברות אנו מבינים טוב יותר את התלות בינינו ומרגישים נאמנים למשפחה ולילדים. לכן, יש לשים את הדגש דווקא בחינוך. אני סבור שצריך לעבוד עוד הרבה עם פסיכולוגים ומומחים לענייני משפחה אבל יש צורך לשנות את היחסים בינינו מיסודם, רק אז שיתוף הפעולה ההדדי בין בני האדם ייראה אחרת.

מתוך תכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן" 3.7.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest