דף הבית / כללי / האם בעתיד הקשר בין אנשים ישתנה?

האם בעתיד הקשר בין אנשים ישתנה?

שאלה: העולם הפך להיות מורכב יותר, ואדם יכול לקבל תענוג מכל המוצרים והשירותים, אפילו הודות לקשר אגואיסטי. האם בעתיד זה ישתנה בצורה כלשהי?

תשובתי: הקשר עצמו ישתנה. הוא לא צריך להיות כפוי כדי להרוויח זה מזה, אלא קשר הכרתי, כדי לספק זה לזה.

שאלה: נניח, שמיליוני בני אדם שייצרו קפה, עבדו רק כדי לקבל כסף. הם לא חשבו עליי, אלא על השכר שלהם. אבל אני קיבלתי את המוצר הזה. אתה אומר שבעתיד הכוונה שלהם תשתנה, הסיבה שלשמה אנחנו עובדים. מה יתרחש? האם נרגיש את זה באופן כלשהו, כאשר נשתה את הקפה?

תשובתי: ראשית, העניין הוא לא בקפה. האדמה מסוגלת להאכיל לא רק 8 מיליארד, אלא אפילו 30-40 מיליארד בני אדם. מה גם להאכיל אותם טוב. גם להלביש וגם לספק נעליים ולתת לכל אחד בית נורמלי שאליו הוא התרגל, מערכת השכלה וחינוך לילדיו וכולי. כל זה אנחנו יכולים לספק ללא שום בעיות.

העניין הוא לא לייצר יותר ממה שצריך, לא לדלדל את האדמה, לעבוד כדי שלכולנו יהיה נוח, טוב, בטוח. לזה עלינו לשאוף, בזה אנחנו צריכים להשקיע כוחות פנימיים עצומים, לא פיזיים, אלא מוסריים. וכאן אנחנו מתחילים להיתקל  באגואיזם שלנו, שמעמיד אותנו זה נגד זה, ולא מאפשר לנו להיות טובים זה לזה. לכן אנחנו חייבים לעבור חינוך משותף, בתנועה משותפת לעבר מטרה יחידה, להפוך את האנושות למערכת אינטגרלית.

מתוך תוכנית טלוויזיה "עידן שלאחר נגיף הקורונה", 04.06.2020

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest