דף הבית / כלכלה / כסף / האם אנחנו נעים בכיוון הנכון?

האם אנחנו נעים בכיוון הנכון?

Laitman_2011-02-03_3832_w.jpg

דעתו של ריצ'ארד פלורידה, כלכלן וסוציולוג אמריקאי, מחבר הספר "האתחול מחדש הגדול. איך המשבר ישנה את אורח חיינו ואת שוק העבודה?": אנחנו עדים ומשתתפים בלידת העולם החדש שבו הכלכלה, הביקוש למקצועות, והצריכה יהיו אחרים. אנחנו חווים את המעבר מהמערכת התעשייתית, לכלכלת הידע והרעיונית.

זוהר הפיננסים דעך, ובני הנוער החלו לשקול מחדש את דעותיהם על הקריירה. כיום, 15% מהבוגרים הולכים לתחום הבריאות והחינוך, לעומת 5% בעבר. רק 5%, פי 2 פחות, הולכים לתחום הפיננסים והייעוץ.

המקצועות המבוקשים עם המשכורות הגבוהות הם של המהנדסים, מפתחי התוכנה, המנהלים, הרופאים, ואילו המקצועות המבוקשים עם המשכורות הנמוכות הם בתחום מתן השירותים (עובדי חברות המזון, צוות רפואי זוטר, שרתים, מטפלי בית).

המקור העשיר ביותר למשרות הטובות הוא מגזר מתן השירותים, שמעסיק 4 מתוך 10 מועסקים. האזורים עם רמת התעסוקה הגבוהה בתחום השירותים מתאפיינים ביציבות כלכלית. תושביהם פחות סובלים מגירושים, מתח, ושביעות הרצון שלהם מהחיים היא גבוהה יותר.

אורח החיים הישן מאבד את הקסם שלו, אחוז המשתמשים במכשירי החשמל שמתייחסים אליהם כצורך בסיסי ירד ב14% בקרב משתמשי מדיחי הכלים, 16% בקרב משתמשי המזגן, 17% בקרב אלו שמשתמשים במייבשי כביסה, ו 21% אצל המשתמשים במיקרוגל.

במקום להתגאות בהישגים החומריים, האנשים המוצלחים והמבוססים כלכלית חושפים את הירידה בצריכה ואת היכולת לצריכה מאוזנת ונבונה מבחינה אקולוגית ופוליטית. כמו כן, משתנה התפיסה לגבי איכות הסחורה, ניתנת ההעדפה למוצרים שאינם יקרים ומתפקדים לא פחות טוב מהכפילים היקרים שלהם, והם תורמים לשיפור העולם ואינם מזיקים לו.

מאוד משמחת האפשרות לקיום הסביבה הצרכנית, שבה האיכות לא נקבעת על ידי גודל הרכישה, אין צורך בהבעת הזהות באמצעות בגדי מעצבים, והצרכן עושה את בחירתו בדאגה לא רק לעצמו אלא גם לבעיות הכלל. אנחנו נעים בכיוון הנכון.

התייחסותי: כמובן, זה לא רע, אך כלל אינו משמח, מכיוון שזה לא פותר את הסיבות הכלליות של המשבר וזה לא מתקן את האגו האנושי שדווקא אותו צריך לשנות להשפעה ואהבה. והשינויים האלה הם רק מרגיעים…

ידיעות קודמות בנושא:
כלכלת האושר
אילו מקצועות ישרדו את המשבר
המשבר במערכת החינוך הוא המשבר של האדם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest