דף הבית / כללי / האם אירופה תתגבר על הצרות שלה?

האם אירופה תתגבר על הצרות שלה?

ידיעה: שיעור האבטלה בקרב הצעירים בספרד עומד על 51%, כנגד כל משרה פנויה בספרד יש 80 מובטלים. מצב דומה קיים גם ביוון, איטליה, פורטוגל וצרפת. זוהי פצצה אמיתית אם לוקחים בחשבון את זרם המהגרים הבלתי מבוקר ואת תפקידם הפעיל של הצעירים במהפכות רחוב מודרניות. המערכת הסוציאלית האירופאית ללא ספק קורסת, מספר המובטלים ומקבלי דמי האבטלה חרג מגבולות המותר.

לבעיה הזאת אין פתרון פשוט. יש רק שני תרחישים שיכולים להתקיים: או שהפוליטיקאים האירופאים יתחילו לבצע פיחות של היורו, יקצצו את דמי האבטלה, יבטלו את שכר המינימום ויתחילו לגרש באופן פעיל את המהגרים, או שעליהם לוותר על הכיסאות שלהם עבור מישהו החלטי יותר. כולם רואים את האסון המתקרב, במצב הנוכחי כל תנועה פתאומית יכולה לגרום לקריסת "מגדל הקלפים" של כלכלת האיחוד האירופאי. המשבר רק מתחיל ואירופה עומדת לפני לא מעט רגעים לא נעימים.

תגובתי: המשבר רק מתחיל. אירופה צריכה להבין שמדובר במשבר מערכתי ושאפשר להתגבר עליו רק על ידי שינוי מלא של היחסים החברתיים. שינוי כזה אפשרי דרך חינוך החברה ברוח של איחוד, דבר שאמור היה להיות מונח ביסודו של האיחוד האירופאי. יש לשנות את היחס המזלזל של מייסדי האיחוד האירופאי כלפי יצירת בסיס של קירוב בין עמי האיחוד האירופאי. כתוצאה מחיפושים רבים, הם ייאלצו לקבל את שיטת החיבור והאיחוד שחכמת הקבלה מציעה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest