דף הבית / כללי / האם אדם עם בעיות נפשיות יכול ללמוד קבלה?

האם אדם עם בעיות נפשיות יכול ללמוד קבלה?

thumbs_monterrey_wp.jpgשאלה: האם אדם שסובל מבעיות נפשיות יכול ללמוד קבלה? שכן לעיתים השאלה על משמעות החיים מתעוררת גם באנשים עם בעיות מסוג זה, וזה שהם לוקחים תרופות לצורך איזון יומיומי עדיין לא אומר שאין להם נשמה, לא? מה דעתך?

תשובה: זה לא פשוט, שכן הלימוד מצריך מערכת עצבים חזקה ומאמצים רבים. (דרך אגב, רוב האנשים אינם יציבים נפשית, אף על פי שלא אובחנו כחולים).

אני בהחלט מבין את השאיפה של אדם להשגת המטרה הרוחנית, אך חשוב מאוד להבין שהעיסוק בקבלה חייב להיות מאוזן עם שאר העיסוקים בעולם שלנו, כמו משפחה, עבודה, מעקב רפואי וטיפול במקרה הצורך וכולי.

כדי למנוע נזק לתדמית של חכמת הקבלה (שלא יאמרו חס ושלום ש"משתגעים מקבלה", כפי שחושבים בטעות הבּוּרִים שאינם מבינים דבר וחצי דבר במהותה של חכמה זו) – אנו ממליצים לאנשים עם מערכת עצבים חלשה שרוצים ללמוד קבלה, לעשות זאת במנות קטנות, בזמן שנוח להם, דרך האינטרנט – ובתנאי שיעקבו אחר מצבם הרפואי, ישימו לב לתגובות הקרובים שלהם למצב בריאותם, יבדקו את מצבם הנפשי אצל הרופא ויפעלו בדיוק על פי המלצתו.

One comment

  1. הבעיה שההמלצות של הרופא מבוססות על תפיסת מציאות שגויה וחוסר הבנה של השורש או הסיבה של הבעיה הנפשית. והאיזון המזויף שמגיעים אליו דרך הכדורים שהרופאים דוחפים (שרק מדחיקים את הבעיות) רק מרחיקים את הבן אדם מן האמת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest