דף הבית / משבר עולמי / האלפבית של העולם החדש

האלפבית של העולם החדש

עד עכשיו, האדם ציית בהתפתחותו לתוכנה הפנימית, על אף שהיה נדמה לו שהוא פועל באופן חופשי. במשך אלפי שנים אנחנו שינינו את הטבע וכופפנו אותו תחתינו, אבל עכשיו הטבע יוצר כאלה תנאים, שבהם אנחנו הם אלה שנצטרך להשתנות. הסיבה והמסובב כביכול מחליפים תפקידים.

בקשר לזה חכמת הקבלה מציעה תוכנית טובה, מזורזת ומחושבת לשינוי ותיקון האדם, שתאפשר לצאת מהמשבר הנוכחי בדרך רכה ולא בדרך דרמטית.

בשלב הראשון, מי שמסוגל להבין את התוכנית הזאת הם האנשים החושבים: המדענים, הסוציולוגים, מדעני-המדינה… במילים אחרות, אנשים שהתרגלו לחקור את העולם. בתוכם נכללים גם הכלכלנים, על אף שהיה נדמה שהם חושבים רק על כסף. העניין הוא שחקירת הכסף, חקירת המערכת הכלכלית כהטבעה של האגואיזם האנושי, מביאה לאותן המסקנות. אני קורא מאמרים של כלכלנים, ובימינו השיפוט שלהם לעיתים הרבה יותר נכון וקרוב למציאות, מאשר דעותיהם של החוקרים האחרים.

בכלל, האגואיזם, המגלה היום את פרצופו המכוער כתוצאה מהיחסים הכלכליים הגלובליים והקשרים האינטגרליים, בעצם מראה לנו בצורה מאוד נכונה את מה שעשינו, למה הבאנו את עצמנו ובאלו תנאים ניתן לצאת מהמלכודת הזאת.

אבל לא רק המומחים נותנים לעצמם דין וחשבון על כל המתרחש. בעולם קיימים מספיק אנשים שמכירים את הבעיות הניצבות בפנינו, כתוצאה מההרגשה או מהאינטואיציה שלהם, ומנסים לגשש ולמצוא מוצא כלשהו. האנשים האלה הם הראשונים שחייבים להתחבר. היום קל מאוד לעשות את זה במרחב הווירטואלי. ולאחר מכן, כולם יחד יציעו לשלטונות את החלטותיהם, בצורה די תקיפה.

הרי הממשלות בינתיים מנותקות לחלוטין מהמציאות. הם "משום מה" אינם שומעים לא לכלכלנים, לא למדעני-המדינה, לא לפסיכולוגים ולא לאנליסטים. הפוליטיקאים נאחזים בכיסאות שלהם, וזה מעוור אותם. הם מסתפקים בנאומיהם הרגילים, כדי לצאת ידי חובה, והם אינם קולטים את העיקר, מפני שהם לא יכולים להרשות לעצמם רפורמות.

אבל אם האנשים החושבים, אלו שיודעים ומבינים, אלו שרואים את הנחיצות בשינוי האדם בהתאם לטבע, יתלכדו – הם יאלצו את הממשלות לנקוט באמצעים, ולפני הכול, בתחום החינוך.

הרי 90% מהאנושות אינם יכולים לקלוט תוך פרק זמן קצר את המסר הזה ואת מהות השינויים המתקרבים. הם צריכים לקבל חינוך אינטגרלי חדש, כדי להבין באיזה עולם מצאנו את עצמנו. צריך להסביר להם בצורה פשוטה וברורה, שכולנו מחוברים הדדית, ושהיום איננו יכולים יותר לעשות ככל העלה על רוחנו, מפני שכל אחד משפיע על כולם, וכולם על כל אחד. כלומר אנחנו צריכים תחילה להביא את כל בני האדם לאיזשהו מכנה משותף, להבנה עקרונית משותפת של העולם החדש.

לפני כן היינו מבינים באופן טבעי שאנחנו נמצאים בעולם שבו כל אחד מנסה לספק את רצונותיו בצורה מקסימלית, עד כמה שהוא מסוגל. אבל עכשיו אנחנו נמצאים בעולם אחר, שבו כל אחד יוכל לספק את רצונותיו אך ורק בתנאי שהוא פועל בהדדיות יחד עם האחרים במערכת האינטגרלית.

צריך להסביר את זה לאנשים, להכניס אותם בהדרגה להרגשה הזאת, בעזרת דוגמאות והדגמות מוחשיות. הלימוד הזה צריך להתחיל מגיל צעיר ולכלול את כולם, מקטן ועד גדול. במהלך החינוך הבלתי פוסק הזה האדם יגלה מה המשמעות של המערכת האנלוגית, שבה אנחנו תלויים לחלוטין זה בזה, ושבה כולנו גוף אחד. כל העולם וכל הטבע הם גוף אחד שלם. זה מה שצריך להסביר לאדם, עד שהוא ירגיש את זה בשלמות.

על הנושא הזה ניתן לצלם סרטים, לכתוב הצגות, ליצור קליפים, לכתוב ספרים, לחבר סיפורים… אנחנו פשוט צריכים להראות לאנושות את העולם שבו אנחנו חיים. אנחנו כבר חיים בו!

עדיין איננו מרגישים אותו בצורה נכונה, ומכאן נובע הדיסוננס: אנחנו רוצים להיות אגואיסטים כמו קודם, ובינתיים העולם כבר השתנה. הפער בינינו לבין העולם מורגש כמולטי-משבר גלובלי. וניתן לפתור אותו רק על ידי התאמה לתנאים החדשים. את הידיעות האלה חייבים להגיש לכל אדם בנפרד ולכולם יחד.

מתוך ישיבת תוכן על ספר חדש שייצא לאור, 18.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
שיטת הקשר האינטגרלי
להעביר את הקבלה לעולם
חינוך העולם החדש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest