דף הבית / כתבות שהתפרסמו ב YNET / האיש שסלל את הדרך הרוחנית של עם ישראל

האיש שסלל את הדרך הרוחנית של עם ישראל

בן 35 הוא הופיע בצפת אפוף מסתורין והוד, ובמהלך שנתיים וחצי בלבד עד למותו הפתאומי, הוא שינה את פני ההיסטוריה וחולל מפנה אדיר. בזכותו נפתחה חכמת הקבלה לכל אדם שיחפוץ בלימודה ולא עוד ליחידי סגולה בלבד. האר"י הקדוש, רבי יצחק לוריא אשכנזי, גדול מקובלי צפת, הלך לעולמו היום, ה' באב, לפני 444 שנים.

הוא הותיר אחריו שיטת לימוד ומסר אקטואליים, שהותאמו לימינו על ידי "בעל הסולם", הרב יהודה אשלג "אילו מצאתי בכם אפילו צדיק אחד בלבד, לא היו מסלקים אותי מהעולם הזה קודם זמני," אמר בפנים מלאות צער האר"י הקדוש לתלמידיו, רגעים ספורים לפני פטירתו.

הרב יצחק הכהן, שישב לצד מיטתו של האר"י, מירר בבכי, "מה נעשה מכאן ואילך?" ענה לו האר"י: "תאמר לחברים בשמי, שמהיום והלאה לא יתעסקו כלל בחכמה זו שלימדתי, כי לא הבינו אותה כראוי, ואמנם הרב חיים ויטאל (הרח"ו) יעסוק בה לבדו בלחישה בסתר." הרב יצחק הכהן התקשה לכבוש את רגשותיו, ושאל בסערת רגשות: "האם אין עוד תקווה?" "אם תזכו, אבוא ואלמדכם," ענה האר"י. "איך תבוא ותלמדנו, אחרי שאתה נפטר מהעולם?!" שאל שוב יצחק הכהן. "אין לך עסק בנסתרות," השיב האר"י ותכף נפטר, והוא בן 38 שנים בלבד! (*מתוך הספר "שער הגלגולים").

פורסם ב YNET  ,08.08.16 , להמשך הכתבה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest