דף הבית / חינוך, ילדים / האיזון המושלם: "אנחנו והעולם"

האיזון המושלם: "אנחנו והעולם"

laitman_2011-07-26_2958_w.jpg

שאלה: אמרת שבזכות התפתחות הטכנולוגיה, לאנשים התפנה זמן שאיפשר להם לעסוק במדע, בתרבות, בפילוסופיה, שהם כביכול לא הכרחיים לחיינו. כיום, בזמן "הפנוי" הזה, אנחנו מצליחים לפתח "תעשייה פנימית".

תשובה: קודם כל, כולם צריכים לעבור התנסות, קורסים, לימודים מהנים וארוכי טווח על העולם החדש, על מבנה האדם, על הפסיכולוגיה שלו, על היחסים בין בני אדם, בין הורים וילדים, בין בני זוג, על חינוך ילדים, מבנה החברה, על הסטורית התפתחות האגו. יש צורך בלימוד מערכות גלובליות ואיטגרליות, שמתבסס על דוגמת גוף האדם במבנה של היקום כולו. אדם צריך להתפתח קצת יותר.

אך כל הלימודים מועברים בצורה קלה, רכה, ללא מבחנים אלא דרך דיונים, אמפתיה ותקשורת בקבוצה. זאת לא הכיתה שאליה אתה מגיע כדי ללמוד וממהר לחזור הביתה. אתה נמצא באווירה הזאת, כי אתה צריך להכיר את עצמך ואת העולם שבו אתה חי. בדיוק כפי שאנו מלמדים ילדים קטנים. אחרי הכל, מה אנחנו רוצים מהם: שהם יכירו את העולם שבו הם קיימים ושילמדו להשתמש באופן יעיל בכל מה שסביבם.

גם את המבוגרים צריך ללמד את אותם הדברים כי אף אחד לא לימד אותם! "אני והעולם" – זאת המהות של הלימודים. ואיך להפוך את ה"אני והעולם" ל"אנחנו והעולם". ולאחר מכן ה"אנחנו והעולם" הופכים לאחד שלם, למערכת אינטגרלית.

זה מה שאנחנו מלמדים את האנשים, כי החוק הכללי של הטבע זה איזון. בתוך המצב המאוזן אנחנו מרגישים את עצמינו הכי בנוח. הכול שואף לאיזון. לכן צריך להראות לאדם חוקים שקיימים בכל הרמות: בפיזיקה, כימיה, ביולוגיה, זואולוגיה, שיראה שזה באמת כך, ואז מתברר שהחברה האנושית כולה חייבת להתארגן לפי אותו עיקרון.

לא מדובר במיסטיקה, אלא במדע רציני. אנחנו לא עושים זאת בגלל שללנין או לטרוצקי עלה רעיון כזה או אחר, אלא משום שהטבע, באמצעות המשבר הגלובלי, דוחף אותנו לפעול כך. ולא בגלל שאנחנו קומוניסטים שמגשימים את הרעיונות של מרקס, אלא כי אנחנו לומדים זאת מהחיים המודרניים ורואים שהוא צדק.

מרקס צדק במה שאמר על המשבר. הוא לא ממש פירט כיצד ליישם אותו. אך לצורך היישום, אנחנו פונים לכל אנשי המקצוע שקיימים בעולם הזה. על מי עוד אנחנו יכולים לסמוך אם לא על המדענים? ואנחנו בונים הכול לפי המלצותיהם.

משיחה מס' 6 על החיים החדשים, 03.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
טבע, חברה, אדם
קורס בחינוך הרמוני
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest