דף הבית / משבר עולמי / האידיאולוגיה היהודית-ישראלית (חיים חדשים – 646)

האידיאולוגיה היהודית-ישראלית (חיים חדשים – 646)

יש שתי דרכי התפתחות: דרך הגדרת מטרות או איך שמתגלגלים וזורמים בחיים. כך התקדמנו עד בבל העתיקה, כשאברהם קיבץ סביבו אנשים שהפכו אחר כך לעם ישראל. (שיחה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, אורן לוי וניצה מזוז)

תוכנית הטלוויזיה "חיים חדשים" בנושא "האידיאולוגיה היהודית-ישראלית".

לצפייה/האזנה: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

להורדת התוכנית: | MP3 אודיו | MP4 וידאו |

תקציר השיחה:

יש שתי דרכי התפתחות: דרך הגדרת מטרות או איך שמתגלגלים וזורמים בחיים. כך התקדמנו עד בבל העתיקה, כשאברהם קיבץ סביבו אנשים שהפכו אחר כך לעם ישראל. הם התחברו לפי האידיאולוגיה של "ואהבת לרעך כמוך", חיבור מעל כל חילוקי הדעות. האידיאולוגיה הזו באה לנו מהטבע, כל חלקיו מקושרים בהרמוניה, כמו גוף אחד. מאיפה הכוח להתאחד, הרי זה מנוגד לטבע שלנו? מהכוח שמאחד את כל חלקי הטבע. זו האידיאולוגיה של עם ישראל, ולמעשה היא היחידה שיכולה להיחשב כאידיאולוגיה בכלל. להתפתח בעצמנו אל המקום המאוחד שאליו הטבע יקדם אותנו, בין אם נרצה בכך או לא.

לאיסלאם יש אידיאולוגיה ארצית, להכניס את כולם תחת שליטתם, רק לנו יש אידיאולוגיה רוחנית. גם הנצרות וגם האיסלאם נובעות ממקור אחד, אברהם, אבל שתיהן לא משנות את האדם. רק לנו יש את השיטה לשינוי האדם, מאגואיסט לאלטרואיסט, אמנם שכיום גם אנחנו לא נמצאים בזה. מאז החורבן יש בינינו שנאת חינם, ורק אור קטן מחזיק אותנו עד שנחזור לעצמנו.

כל העוצמה של האיסלאם היום, היא רק בגלל שאנחנו לא מפעילים את האידיאולוגיה שלנו. האיסלאם והנצרות קיימים רק מתוך החולשה שלנו. אם נתחזק באהבת אחים, הכול יסתדר. כיום רק החיבור בינינו יכול להציל את ישראל, חכמת הקבלה מלמדת אותנו איך להכניס את האהבה בליבנו. הנצרות והאיסלאם גם מדברות על אהבת הזולת, כי שאבו זאת מאיתנו, אך אין להם שיטה להגיע לזה. השיטה היחידה לתיקון הרע שבאדם היא חכמת הקבלה, היא מלמדת אותנו איך בנויה כל המציאות. החיבור בינינו ישפיע דרך השורש המשותף, אברהם אבינו, גם על בני דודנו וירגיע אותם.

תוכניות קודמות:
אידיאולוגית האיסלאם (חיים חדשים – 645)
איזון כלכלי-חברתי (חיים חדשים – 644)
הריכוזיות במשק הישראלי (חיים חדשים – 643)

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest