דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האחד שבו תלוי הכול

האחד שבו תלוי הכול

שאלה: בהקדמה ל"פנים מאירות ומסבירות" בעל הסולם כותב:"ד' מפלגות אנו מבחינים במין המדבר, במדרגה זה על זה, שהם: המון עם, גבורים, עשירים, חכמים, והם שוים בערך, לד' מדרגות שבכלל המציאות, הנקרא:

א. דומם,

ב. צומח,

ג. חי,

ד. מדבר.

… ערך איש פרטי אחד ממין המדבר, משתוה עם ערך כללות הכחות, שבמין הצמחים ומין החי, שישנם בכל המציאות בזה הזמן, וכן בכל הדורות שעברו".

האם זה אומר שמספיק שיהיה עכשיו אדם אחד שיבצע את הבחירה החופשית ובכך יוכל לפתוח את הדרך קדימה לשאר דרגות הטבע שאינן יכולות להתפתח הלאה בכוחות עצמן?

תשובתי: ודאי שאדם אחד יכול בבחירתו החופשית לפתוח את הדרך לכל דרגות הדומם, הצומח והחי של הפירמידה האנושית ובכך להוביל אותם אל ההתפתחות העתידית, בתנאי שכולם יתחברו ביניהם ויצטרפו לדרגת האדם. כך סללו עבורנו את הדרך הרשב"י, האר"י ובעל הסולם. אדם אחד יכול למשוך ולהוביל אחריו את כל השאר אם הוא נמצא בדרגת המדבר והם בדרגות הדומם, הצומח והחי.

אנחנו גם רואים זאת בפועל. כיצד הייתה האנושות מתפתחת ללא אותם הגדולים פורצי הדרך שפתחו בפני כולנו את הדלת אל העולם החדש?

אולם לאחר שהאדם הגדול עשה איזושהי פריצת דרך, השגת האיזון תלויה בכל שאר האנשים שהולכים אחריו. הוא עשה את עבודתו, כמו בעל הסולם למשל, שגילה עבורנו את כל שיטת הקבלה, אך אנחנו צריכים לממש אותה. כל עוד לא נעשה את זה, לא נגיע לאיזון. הוא רק מסביר לנו שהבעיה היא בחוסר האיזון שלנו עם הטבע ושעלינו להגיע לאיזון. הטבע בכללותו הוא הבורא. איתו עלינו להגיע להרמוניה, להשתוות הצורה, לחיבור, ואת זה עלינו לממש. לכך צריך להביא את כל העולם. יש לנו עוד עבודה רבה.

אתה שואל מיהו אותו האדם האחד שצריך לממש את בחירתו החופשית ובו הכול תלוי היום? – זה אתה! זה כל אחד שקיבל את ההתעוררות הרוחנית מבפנים ולכן שמע מבחוץ כיצד ניתן לממש אותה.

מבפנים מגיעה רק ההתעוררות הראשונית ובזכותה האדם שומע מבחוץ את הקריאה אליו. בסופו של דבר הוא מגיע למקום שבו באמת יוכל לממש את בחירתו החופשית.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 17.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הזריעה שלי
אחד המשתווה למיליון
העיקר, לברר את הייעוד שלך

One comment

  1. שולמית אילת

    בס"ד

    לכבוד כולנו,שבת שלום ומבורך.

    האור של האל עכשיו מוכן ומזומן להוריד את ה"מן"
    להכין אותנו לשירות הכלל להביא את האור לעולם.
    הוא מקפיץ אותנו מעל הטבע לראות את התמונה הברורה הכוללת את כולנו יחד באור הפנים והפנים,
    כל הנקודות מתאספות יחד לנקודה אחת אדירה המאדירה את הנשמה הגדולה המושכת אותנו לראייה
    צלולה בהירה,וזקה ,מנוקה מכל ההפרעות והמחשבות הזרות,מעלה אותנו מעל הדעות והשגיאות,מעל הגאוה והשנאה,מכניסה אותנו במעבר השמחה והאהבה הטהורה המטהרת אותנו ומכינה אותנו להיות ראויים ורואים את שבת המלכה במלכותיה,נתענ וונשי שירי הללויה.שלכם שולמית אילת.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest