דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האות "נ", יפיפייה וחסרת כוח

האות "נ", יפיפייה וחסרת כוח

נשאלת השאלה, מדוע לא לברוא את העולם באות "נ", שהיא כל כך טובה ויפיפייה! האות "נ" מסמלת "50": "50 שערי בינה", תיקון שלם, ניתוק משעבוד מצרים, קבלת התורה. כל זה תלוי באות "נ", זה תואם לספירת "יסוד דקטנות", שאיתה אנחנו חייבים לעבוד עד גמר התיקון.

עד גמר התיקון כל הזיווגים נעשים ביסוד, כלומר ב"אמונה למעלה מהדעת", "ממטה למעלה". לכאורה, באות הזאת אין שום פגם, והיא דורשת בצדק שהעולם ייברא על ידה ומבטיחה להביאו לגמר התיקון.

הכול נכון, חוץ מדבר אחד: לאות הזאת אין כוח! אם לא האות "ס", היכולת כל הזמן לסמוך על הקטנות, "נ" לא הייתה יכולה לעשות כלום. לכן אי אפשר לבצע תיקונים רק על ידי התכונה האחת הזאת. בכל פעולה ופעולה חייבת להשתתף האות "ס", כדי לספק את הסמיכה הזאת, "אור דחסדים", ואז הודות לכך, תכונת "נ" יכולה לפעול בספירת היסוד ולא ליפול ל"מלכות".

סך הכול צריכות להיות כל האותיות, ועל ידי התכונה הזאת אי אפשר להביא את העולם לתיקון הרצוי. אף שבעיקרון, לאות "נ" יש את כל מה שדרוש, חוץ מכוח עצמי.

כי אם אתה יורד מ"תפארת" ל"יסוד", אז אתה כבר נמצא בסכנה, בכך שמתחיל לעבוד עם ה"מלכות". עבודה כזאת אפשרית רק ממטה למעלה, ולכן אתה צריך להחזיק את עצמך כדי לא ליפול ולא להתחיל לקבל בכיוון ההפוך: ממעלה למטה.

מי יחזיק אותך מפני פיתוי כזה? – צריך שיהיה מישהו מלמעלה שיחזיק אותך בחבל, כדי שתיאחז בו ולא תיפול. כאילו שמורידים אותך לאיזו באר עם נחשים, ומחזיקים קצת למעלה מהם קרוב מאוד.

יוצא, שאתה נמצא כל כך קרוב ל"מלכות" ויכול להעלות ולהעביר את הפחדים והחרדות שלה כלפי מעלה, כדי לקדש אותם. אבל אתה לגמרי תלוי בחבל שעליו אתה תלוי, כולך תלוי בעליון, באות "ס", שמחזיקה אותך…

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 27.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
הזמנה לפגישה
האות "ס", היא מקלט
יחידה אחת של השפעה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest