דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור תמיד יעזור לך

האור תמיד יעזור לך

האדם חייב להשקיע מאמצים כדי להשיג את הרוחניות. על זה נאמר: "יגעתי ומצאתי!". וחכמת הקבלה נותנת את האמצעים לכך: קבוצה, מורה וספרי מקור.

באמצעים הללו צריך להשתמש מתוך כוונה לגלות בתוך הקבוצה את הקשר בין חבריה. אך במקום לגלות את הקשר, אנחנו מגלים שנאה ודחייה. כלומר, אנחנו מגלים את שני הקטבים המנוגדים של הטבע: הכוח הטוב והכוח הרע; תכונת ההשפעה שאנחנו רוצים להשיג ותכונת הקבלה האגואיסטית שאנחנו מגלים בינינו בפועל.

כתוצאה מהרגשת הפער העצום הזה ומחשיבות השגת ההשפעה, אנחנו בונים את התפילה המשותפת ודורשים את התיקון. וכל הפעולות הללו נקראות "מצוות". כלומר, "מצווה" היא היגיעה שלנו להשגת ההשפעה.

וכתוצאה מהפעולות הללו, אם הן נכונות לפחות במקצת, מתחיל לפעול האור המחזיר למוטב. גם אם הפעולות שלנו לא ממש מדויקות ולא מכוונות להשפעה אמיתית, אלא בינתיים אגואיסטיות (לא לשמה) – בכל זאת מאיר עלינו האור.

ברור שככל שהכוונות שלנו תהיינה מדויקות יותר, ככל שהקשר בינינו יהיה רצוי יותר, ככל שנבין אותו יותר ונרגיש עד כמה חשוב לנו לבנות את הרצון המשותף – כך האור יאיר יותר. כפי שנאמר, "פרוטה ופרוטה מצטברת לחשבון גדול". כל הפעולות הקטנות של האור, שמתבצעות כתוצאה מהמאמצים שלנו, מצטברות בסך הכול ל"הון" אחד גדול.

השפעת האור המקיף נקראת "תורה", כמו שנאמר: "בראתי יצר רע ובראתי לו תורה תבלין". כלומר, אתה משקיע מאמץ על מנת לתקן את הרצון שלך, ואילו האור מחזיר אותך למוטב.

האור (התורה) הוא לא בשליטתך, אלא בידי הבורא. הוא מאיר במידה שבה אתה משתדל להתאים לו, ומחזיר אותך למוטב, לטוב. כלומר, מתקן אותך ועושה אותך דומה לעצמו. ואלה בדיוק ה"מצוות" (הפעולות שעלינו לעשות) וה"תורה" (אור התיקון).

לכן, נאמר שאם האדם "מילדותו" (כלומר, מההתחלה, כשהוא עדיין לא השיג שום דבר) משקיע מאמצים ומשתוקק להגיע לאמונה (להשפעה), אז המאור המחזיר למוטב (התורה), ישפיע עליו "עד זקנתו". כלומר, הוא יעלה וייפול במדרגות, והאור יעזור לו וידריך אותו.

האור ימשיך להאיר לו אפילו בגלגול הבא, והשינוי בגוף הפיזי לא ישנה דבר בתמונה הכללית הזאת.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 10.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אל תחכה לגלגול הבא
אנחנו זקוקים לחומר דלק חדש
לעלות במהירות האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest