דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / אנחנו זקוקים לחומר דלק חדש

אנחנו זקוקים לחומר דלק חדש

את כוח האמונה, שנקרא "אומנות", אנחנו צריכים לקבל מלמעלה. ודאי שלנו עצמנו אין את הכוח הזה. ובדרך הזאת האדם רואה עד כמה הוא חלש. נאמר שהעבודה הפנימית מתישה את האדם, מפני שהוא מתחיל להרגיש שחוץ מהרצון האגואיסטי אין בו שום דבר.

ואם הוא מצליח "כאילו" להתגבר על האגואיזם שלו, זה פשוט אומר שרצון אגואיסטי גדול גבר על רצון קטן יותר. בצורה כזאת הוא לא מתקדם לקראת הרוחניות, אלא להיפך, הוא הולך לכיוון ההפוך ומשתמש באגואיזם גדול יותר.

לפעמים אנשים מצליחים מאוד בלימודים: לומדים ועובדים, ואפשר לחשוב שכוח השפעה גדול מניע אותם, אבל לא, זהו פשוט כוח אגואיסטי גדול. הרי הם רואים לפניהם רווח גדול.

אנחנו אמנם מתקדמים תמיד מ"לא לשמה" (למען עצמנו) ל"לשמה" (על מנת להשפיע), ומובן מאליו שאנחנו פועלים מתוך האגו שלנו. אבל בכל זאת, אנחנו חייבים לבדוק את מצבנו האמיתי ואת הכוונות שמניעות אותנו. לפי מידת היגיעה של האדם בלימוד, בהפצה, ובעיקר בעבודה בקבוצה, יתגלה לו בהדרגה עד כמה הוא לא מסוגל לכלום. המצב האמיתי זה כשאתה רואה שכמה שלא תתאמץ להתגבר על האגו שלך, בכל זאת לא תוכל לעשות עם עצמך שום דבר.

האדם כל הזמן עבד למען מטרה חשובה, ובסופו של דבר איבד כוחותיו והכיר ברע שלו, כשהבין שחוץ מאגו אין לו שום דבר, ורק למען המטרה האגואיסטית הוא מסוגל לבצע תנועה כלשהי. ומכאן הוא מגיע לייאוש גדול כל כך, שעליו כתוב, שאין רגע מאושר בחייו של האדם יותר מהרגע שבו הוא מתייאש לגמרי מכוחותיו עצמו ומרגיש חוסר אונים מוחלט. כי אז הוא מוכן לתפילה הנכונה.

והתפילה הנכונה היא הבקשה לרכוש את כוח האמונה. ואז מתלבש בו כוח גדלות האמונה, גדלות הבורא, והאדם ממשיך לעבוד עם "חומר דלק" אחר.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 08.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הדרך הארוכה אל האהבה
הכוח שמאיר בך
תעבוד, והארץ תוציא פירות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest