דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור שמגיע ל"חכמי הלב"

האור שמגיע ל"חכמי הלב"

הדבר היחיד שאנחנו יכולים להוציא מהלימוד שלנו זה את ה"סגולה", למשוך על עצמנו את "המאור המחזיר למוטב". לכן אנחנו בוחרים ללמוד מהספרים שמציעים לנו המקובלים, אנשים שכבר מימשו את תיקונם, השיגו את גילוי הבורא, הדבקות בו, ההשגה העליונה, וחזרו לשורש נשמתם. הם מילאו את התפקיד שמוטל על כל אדם בעולם הזה, והשיגו את גמר תיקונם בעולם אין-סוף, דבקות בבורא.

לכן אנחנו מקשיבים להוראותיהם, והם מציעים לנו ללמוד רק מספרי הקבלה, מפני שבהם נמצא האור המחזיר למוטב. ודאי שגם בספרים האחרים מדובר על העולם הרוחני (למשל בתורה, במשנה או בתלמוד), אך האור שלהם לא מספיק חזק על מנת להחזיר את הנשמות שלנו למוטב. אין זה אומר שאין בהם רוחניות! את כולם כתבו מקובלים גדולים, בעלי השגה רוחנית, אך הספרים הללו אינם מיועדים לתת לנו את כוח התיקון. לכן אנחנו משתמשים בהם כתוספת קטנה בלבד, אולם עיקר הלימוד מבוסס על ספר הזוהר עם פירוש "הסולם" ו"תלמוד עשר הספירות".

דווקא הספרים האלה מביאים לנו את האור המקיף המתאים ביותר עבור הנשמות בדורנו, ולכן הם מסוגלים לתקן אותנו. מי שלומד מהספרים הללו נקרא "תלמיד חכם", מפני שהוא לומד מהבורא (החכם) את תכונת ההשפעה. האדם הזה נקרא גם "חכם לב", מפני שהוא רוצה לתקן את "ליבו", את הרצון שלו ליהנות, על מנת לעשות ממנו כלי לאור החכמה.

כך אנחנו מתייחסים ללימוד שלנו, לקבוצה, למורה, להפצה – לכל החיים שלנו, שכולם יהפכו לאמצעי לרכישת "הסגולה", המאור המחזיר למוטב. רק על זה כדאי לחשוב מבוקר עד ערב ומערב עד בוקר! הרי באור הזה תלויה כל הצלחתו של האדם בחיים.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "הקדמה לספר פנים מאירות ומסבירות", 23.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
האור הוא רעל עבור האגו
ההיגיון של העולם ההפוך
ההוכחה היחידה – לבדוק בעצמך

One comment

  1. שולמית אילת

    ב"סד לכבוד כולנו יחד מחוברים כנשמה אחת עם סגולה עגולה מושלמת המשלימה ומחברת אותנו לבורא הבריאה אותנו באור חוכמה מטעינה בנו תוכנה חדשה מתוקנת מלאה באורו הבהיר המאיר עלינו מלמעלה,יש לפתוח רק פתח קטן בליבך הסגולה תפתח לך מרחב והבוא ישכיל את החוט המקשר בתוך הנשמה מבפנים החוצה להפיץ את הבשורה,אתה טועם את הטעם של השם בשמך "טעמו וראו כי טוב השם"אומרת לנו התורה המורה ומובילה אותנו לתיקון ואל המטרה הנעלה.מלמעלה שלחו לנו מורה מופלא מלא זוהר ותבונה עילאית המוביל אונו לקראת הגאולה הקרובה מתוך טובו אהבתו.תודה לך מורי ורבי על ההשפעה שלך עלינו,יהי רצון שכולנו נקלוט ונבין יחד את השינוי המתחולל בתוכינו להיות עם סגולה לכבוד העולם כולו מהטוב והמטיב בורא העולם המשגיח עלינו.מתחברים לטוב ולמטיב זו הפעילות שלנו.שלכם שולמית אילת קבוצת-אונו.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest