דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור עבור כל שוכני העפר

האור עבור כל שוכני העפר

Laitman_2011-07-10_6165_w.jpg

בכל צעד ושעל אנחנו חייבים להגיע לדרישה, לבקשה, לתפילה. לא פועל כאן שום דבר חוץ מהתפילה, הבקשה שהכוח העליון יבצע את הפעולה שלו.

חולפות שנים רבות עד שהאדם מגיע להבנה הזאת, ומתחיל להרגיש כך. השכל לא יעזור כאן. היחס של האדם לעצמו ולעולם שאותו הוא רוצה לגלות צריך להתגלות באופן רגשי מבפנים, בצורה טבעית ואינסטינקטיבית. הוא צריך להבין שישנה כאן רק עבודת הבורא, עבודת האור העליון שישפיע על האדם.

כל פעולה שהוא רוצה לבצע למען ההתקדמות שלו מסמלת את הבקשה והתקווה להשפעת האור כדי שישפיע על האדם, יבצע בו את השינויים וייתן לו יחס אחר למציאות. ובהתאם לזה תתגלה המציאות ואז הוא ירגיש ויבין את פעולות האור.

והאור יעביר אותו דרך כל מיני המצבים, שמתוכם הוא "יראה", כלומר, ירגיש ויבין, את היחסים בינו לבין מקור האור.

תמיד צריך להימצא בציפייה לכך שהאור ישפיע עלינו, זה הדבר העיקרי. ולא סתם המתנה, אלא להיות בתשוקה וציפייה לזה, כל הזמן לקוות ולהיות מוכן, פתוח להשפעה הזאת. חוץ מזה, אינני יכול לעשות דבר, זאת העבודה העיקרית שלנו.

אם בני האדם מתאספים יחד וחיים בכזאת תקווה לשינוי שלהם בעזרת האור, הם יכולים לעורר זה לזה את הלבבות ולהתחבר בבקשה הזאת. ואז הדרישה שלהם באמת תשיג את האיכות הדרושה כדי שהאור ייתן לה מענה. כי אנחנו הרי רוצים לגלות את עצמנו לא למעננו, אלא כדי שדרכנו האור ישפיע על האחרים, על אותם אלה שעדיין אינם יודעים לבקש בעצמם!

גם הם מחכים לשינוי הזה, תחת לחץ הייסורים הגשמיים, אבל הם אינם יודעים לדבר עם האור באותה השפה. ולכן הם סובלים במדרגתם הקטנה.

האור מעורר אותם בכוונה, כדי שהם יהפכו ל"עפר תחת כפות רגלי הצדיקים", ואילו הצדיקים יעלו לדרגת ה"בינה", כדי לדרוש את האור עבור כל שוכני העפר…

מתוך שיעור על מאמר של בעל הסולם מהספר "שמעתי", 04.01.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מכתב מספר מאה
על פסגת הכוונה
הכי קשה – זה לבקש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest