האור מביא מזל

laitman_8378_70.jpg

שאלה: כיצד האדם יכול לבדוק שהוא הולך בדרך האור ולא בדרך הייסורים? האם קיים מדד כלשהו?

תשובתי: אתה הולך בדרך האור אם אתה כל זמן בוחר בסביבה טובה יותר, יותר מכוונת מטרה.

בעולם הזה נמצאים סביבי חברה, קבוצות שונות, חברים, תענוגים, ועליי לבחור באיזו דרך ללכת. בסוף הדרך יש מטרה, הבורא, בין אם אני רוצה או לא, עליי להבין שזהו הטבע והוא בכל מקרה ינצח. אם אני מבין זאת, יש לי את "הנקודה שבלב" הדומה לבורא, "חלק אלוקה ממעל", ואני חייב על פני כל החברות והתענוגים לבחור תמיד בחברה הקשורה למטרה הרוחנית. בעזרתה אגלה את הרצון לבורא המתבטא בקשר שלי עם הסביבה הזאת, ואז היא תהיה המקום שבו אגלה את הבורא.

אך הכול תלוי במה שאני רוצה להשיג בסוף הדרך. יש אנשים שלא רואים את המטרה, לכן משוטטים בחייהם כנסחפים עם הרוח. עליך להאמין בעצמך, במידת הבנתך: למה אתה קורא הבורא, הסביבה הנכונה, המטרה, ולהישאר במקום שאתה חושב שהאמת נמצאת בו. אם יש בך ניצוץ רוחני/"הנקודה שבלב" אתה תמצא סביבה מתאימה עבורה ולא תוכל למצוא נחת בשום מקום אחר. אם אין לך נקודה שבלב, אתה תגיע לסביבה כלשהי ותחשוב ששם תוכל לקבל משהו, ואחר כך תעזוב. כאן הכול תלוי לא בשכל, אלא במזל. "מזל" זהו האור "הנוזל" מלמעלה, שמשפיע על הנקודה שבלב. אם יהיה לך מזל – תתקדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 21.11.2010

ידיעות קודמות בנושא:
הכול תלוי במזל
איפה הוא – החופש?

One comment

  1. לבחור בסביבה טובה יותר,זה לא להחליף את הסביבה שלך! אלא מתוכך, מהפנימיות שלך, מהמחשבות שלך,אתה כל הזמן נכנס יותר פנימה, יותר לעומק, יותר בירורים,אתה מחליף את המחשבות שלך וההרגשות שלך כלפי אותה סביבה למען :ישראל אורייתא הקב"ה אחד הם.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest