דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור יידלק מתוך הניצוצות

האור יידלק מתוך הניצוצות

הכנה לכנס

מטרת הבריאה – להיטיב לנבראים – מתבטאת בלהביא את הנברא, שנמצא בתכונות מנוגדות לבורא, אל ההידמות אליו, מפני שזהו המצב הטוב והמושלם ביותר.

לכן, בבסיסו של כל התהליך עומד חוק השתוות הצורה. מצד אחד, לפי טבענו אנחנו מהווים רצון לקבל, רצון ליהנות, ואנחנו רק מנתחים בתוכנו את מה ששייך לנו: האם אני מלא מספיק, האם אני רוצה עוד משהו ויכול ליהנות ממשהו ולקבל אותו בתוכי. למעשה, זהו כל הטבע: בכל רגע אני בודק כיצד אפשר לשפר יותר את מצבי. כך נבראתי: אינני מסוגל להיפטר מזה ואינני מסוגל לצאת מזה. אחרת אני כבר לא אהיה נברא.

מהצד השני, אנחנו צריכים להגיע למצב שדומה לבורא. והמצב הדומה לו הוא המצב ההפוך מאיתנו, כלומר, מצב שבו אני בודק כל הזמן כיצד אוכל להיטיב לזולת, מה להוציא מתוכי ולתת לו. הזולת הוא כל מה שנמצא מחוץ לי. למעשה, מחוץ לי נמצא רק הבורא. כיצד אני יכול להגיע לכך שבכל רגע אחשוב רק עליו? – אינני מסוגל לכך. מלכתחילה זהו הטבע שלי: אינני מרגיש אותו בכלל. כל אחד מאיתנו מבין שאיננו מסוגלים לחשוב על טובתו של מישהו אחר. כדי לבצע בנו את המהפך הזה, כלומר, להפוך אותנו לדומים לבורא, הוא הכין שני אמצעים.

קודם כל, הבורא הכניס לתוכנו ניצוץ של תכונת ההשפעה, מה שנקרא "הנקודה שבלב", הניצוץ הרוחני שנמצא בתוכנו, על אף שאיננו מרגישים אותו. אנחנו מרגישים איזשהו רצון לא הכרתי, אך כדי שהוא יהיה באמת רצון להשפיע לזולת, לחברים, לבורא, להידמות לו – אנחנו לא מרגישים את זה. קיים רק אותו הניצוץ.

למען האמת, הוא קיים בכל האנשים בעולם. אבל יש כאלה שבהם הוא כבר מתעורר, ויש כאלה שבהם הוא עדיין לא התעורר. האנשים שבהם התעורר הניצוץ הזה, נקראים "ישר-אל", "ישר אל הבורא", והם נקראים כך רק בהתאם לאותו הניצוץ שמכוון אותם לרוחניות.

אבל הניצוץ הזה, שנמצא בתוך הרצון לקבל שלנו, הוא עדיין לא מספיק. מחוץ לנו נמצא הכוח העליון שבורא אותנו ברצון לקבל עם הניצוץ הרוחני בתוכו. הכוח העליון הזה נמצא בהמתנה: הוא מחכה עד שאנחנו נדרוש שהוא יפעל עלינו. הכוח הזה הוא לא איזשהו ניצוץ קטנטן, אלא אור אחד ענקי, בדומה למיליארדי ניצוצות.

ומפני שאנחנו נמצאים במצב כפול, בדומה לדיפול – כלומר, מחברים בתוכנו גם את הרצון ליהנות וגם את הרצון להשפיע – אנחנו צריכים להכין את עצמנו כדי למשוך אלינו את האור, לחייב אותו לפעול על הניצוץ, לגדל אותו כך שמתוך הניצוץ הקטנטן יידלק אור אחד ענק. זאת העבודה שלנו.

כדי לגרום לאור הזה להשפיע על הניצוץ, אנחנו חייבים להידמות לאור בהתאם לאותו חוק השתוות הצורה, ולמשוך אותו אלינו. כיצד אני מושך אותו? – לפי מידת השתוות הצורה אליו. כיצד אני יכול להשתוות אליו? – לשם כך, חוץ ממני, קיימים עוד המון אנשים כמוני – הקבוצה. אם אנסה, מצד אחד, לחבר איתם את הניצוצות שלנו, ומהצד השני, לבטל את הרצונות שלנו עד כמה שאפשר – בכך אנחנו הופכים להיות דומים יותר ויותר לאור. את הרצונות האגואיסטיים שלנו אנחנו מורידים למטה, ואת הניצוצות האלה אנחנו רוצים לחבר ולהעלות למעלה. ואז האור העליון, לפי חוק השתוות הצורה, יתקרב אלינו ויאיר לנו יותר. וכשהוא יאיר יותר, הוא יגדל את הניצוצות האלה, יחבר אותם לניצוץ אחד גדול, וכך נתחיל להתקרב אל האור, עד כדי כך שנתחיל לגלות אותו. מה זאת אומרת לגלות אותו? – כשהוא פועל על הניצוצות שלנו, אנחנו מתחילים להרגיש אותו. הניצוצות שלנו מתחברים זה לזה, ואז אנחנו מתחילים להרגיש בהם את האור, את ההשפעה ההדדית הכללית, את תכונת האור, את הבורא.

ואז אנחנו מתחילים להרגיש שחוץ מהרצון לקבל שלנו והניצוץ הקטנטן שבו, קיימת מעליו התכונה של ההשפעה הכוללת: הבורא. וכך, בהרגשה הזאת אנחנו מתחילים להרגיש את הכוח השני שקיים בבריאה. למעשה, זהו הכוח הראשוני, הכוח שיצר אותנו. כל אחד מאיתנו וכולנו יחד נכללים בכוח הזה שמתגלה לנו, ובו אנחנו כבר קיימים, או שהוא קיים בנו. זה היינו הך. ואז אנחנו מרגישים אותו, וזה נקרא שאנחנו מרגישים את העולם העליון, העולם הרוחני, את החיים שלנו במימד הרוחני. והגוף שלנו קיים כביכול בצד, הוא אפילו לא קשור עם אותו הרצון, בדומה לאיזושהי בהמה שקיימת לידו. כך אנחנו קיימים.

לכן, בכל הפעולות שלנו, חשוב לנו מאוד להבין שהשכינה אינה שורה אלא במקום שלם. כלומר, אנחנו חייבים להתחבר, להיות דומים לאור לפי הטבע שלנו, ובאותה מידת ההידמות שלנו אליו, הוא ישפיע עלינו, יתקרב אלינו ויתגלה בנו.

לכן אנחנו מתאספים יחד, בכמות ובאיכות גדולות ככל האפשר, ומעבירים את ההכנה. והכול כדי לחבר את הניצוצות שלנו ובתוכם להרגיש שבאמת יש אצלנו את המקום עבור השכינה, עבור גילוי האור בנו. הגילוי הראשון שלו מתבטא בכך שאנחנו עוברים את המחסום וכבר נמצאים בגילוי הבורא. נקווה שנצליח לעשות זאת ובאמת נגיע לכך.

מתוך שיעור בנושא "שמחה", 02.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הזרימה הנצחית של החיים
ליהנות בצורה אינסופית? – יש פטנט!
הרגשת החיים הנצחיים

One comment

  1. לכבוד כבוד הרב היקר ובני ברוך הנפלאים,
    אני רוצה לאחל בהצלחה לכולם בכנס והלוואי ונגיע לרמה חדשה שלא הייתה עד כה. לצערי הרב אני לא אהיה בכנס , אך ליבי נמצא עם כולכם, לכל האנשים אשר יגיעו לכנס אני מאחלת התחברות גדולה והשפעה גדולה , נפלה לידיכם זכות גדולה להימצא במעמד כזה, תיקחו את זה עד הסוף וכל אלו אשר מסיבה זו או אחרת לא יכלו להיות בכנס עצמו כולי תקווה שבשנה הבאה כולנו נהייה שם ונחווה את הדבר הנפלא הזה, בהצלחה לכבוד הרב אשר מוביל אותנו תמיד ולכל האנשים אשר טרחו להרים את הפרוייקט הנפלא הזה.
    בהצלחה.
    אוהבת רחלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest