דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / האור והחומר השחור

האור והחומר השחור

שאלה: בזמן האחרון מדענים מגלים תופעות רבות שעליהן, כפי שמתברר, היה ידוע לחכמת הקבלה מזמן. לפני כ-20 שנה התגלה מה שמכונה "החומר השחור". אי אפשר להרגיש אותו בחמשת החושים שלנו, אבל ידוע שהוא קיים ומחזיק יחד את כל הגלקסיה שלנו. האם יכול להיות ש"החומר השחור" הזה, הוא אותו האור שעליו מדברת חכמת הקבלה?

תשובתי: לא, החומר השחור זה לא אותו האור שעליו מדברת חכמת הקבלה. את האור העליון אי אפשר להרגיש לא על ידי החושים הפיזיים ולא על ידי המכשירים הרגישים ביותר, שעל ידם אנחנו רק מרחיבים טווחים של התפיסה הגשמית שלנו.

את האור העליון, את הכוח העליון, אפשר לגלות רק בתנאי שנרכוש את תכונת ההשפעה והאהבה בתוכנו. כך נצא מחוץ לעצמנו, מגופנו כביכול, אל עבר הזולת, ובהשתוקקות הזאת, נגלה את האור העליון. ואילו החומר השחור הוא תופעה גשמית רגילה. בטבע יש עוד הרבה תופעות שאינן ידועות לנו ושאנחנו עוד עתידים לגלות, אבל זה לא הכוח העליון של האור, הבורא.

שאלה: כשאתה מדבר על הבורא, האם אתה מתכוון לאיזו דמות מיסטית שהאדם התרגל לצייר לעצמו?

תשובתי: לבורא אין שום דמות. בורא זה שדה כוח של השפעה, שאותו אנחנו בונים בעצמנו. לכן הוא נקרא בורא, "בוא וראה". כשאנחנו משיגים מצב זה, אנחנו מגלים ורואים אותו. אבל איננו מגלים את הבורא, אז הוא כביכול אינו קיים עבורנו.

שאלה: זה אותו הבורא שעליו כותבת התורה?

תשובתי: הבורא הוא כוח שעליו מספרת חכמת הקבלה. וכדי להבין על איזה בורא מדברת התורה, צריך ללמוד את חכמת הקבלה.

שאלה: מדוע הבורא מוגדר כאור?

תשובתי: מפני שפעולתו של הבורא ביחס אלינו, ההשפעה שלו, זה כמו האור של השמש שמגרש את החושך. באותה המידה שאנחנו מגלים אותו, אנחנו מגלים, רואים ומרגישים הכול בתוך הלב והשכל שלנו. בלב שמרגיש ובשכל שמבין, אנחנו מרגישים את כל הבריאה.

שאלה: כלומר "אור" זו מטאפורה? הוא נקרא אור, מפני שמאפשר לנו להאיר את החיים החשוכים שלנו, כדי לראות היכן אנחנו נמצאים ולהבין הכול?

תשובתי: נכון מאוד. אור זו הרגשה והבנה של העולם האמיתי.

מתוך תוכניתי ברדיו FM103, מתאריך 15.2.2015, לשמיעת קטע האודיאו, לחצו כאן.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest