דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האור, הוא שמוליד את האדם

האור, הוא שמוליד את האדם

הזוהר זה "האור המחזיר למוטב". כך נקרא הספר, "זוהר" ("זיהרא עילאה", אור). אנחנו יכולים ליהנות מהאור הזה רק בתנאי שיודעים כיצד למשוך אותו, שנמצאים איתו בהשתוות הצורה.

מה צריך לעשות כדי להשיג השתוות הצורה עם האור? האור הוא המשפיע, איך אני יכול להשפיע? – אם אני מחזק את הקשר עם החברים, מבטל במקצת את האגו שלי כדי להתחבר איתם, משתדל להיות קצת יותר קרוב אליהם על ידי כל מיני פעולות, אירועים, הפצה – בזה אני במקצת עושה מעצמי צורה הדומה לאור. במידת ההתקרבות שלי אני זוכה לכך שהוא משפיע עליי יותר.

האור הוא קבוע בהשפעתו, אבל אני, על ידי הפעולות שלי, מקרב את עצמי אליו, נעשה יותר דומה לו. כך אני זוכה להשפעת האור וכתוצאה מזה, הכלי הפרטי שלי הופך להיות המשפיע.

במידת השינוי הפנימי שלי, כשבתוך הרצונות והתכונות שלי אני הופך להיות המשפיע, אני מתחיל לגלות את השינויים הללו שמתרחשים בי. פתאום מופיעים בתוכי כאלה רצונות ומחשבות (מוחא וליבא), שנבדלים לגמרי ממה שהיו לי קודם. כך אני מרגיש בתוכי יותר ויותר כל מיני שינויים, עד שאני משיג מצב חדש שבו אני מרגיש: "זהו, אני השתניתי בזה!". השינוי הזה מגלה בתוכי צורה חדשה של אוסף תכונות, רצונות ומחשבות, שנקרא "פרצוף", "אדם" או "בורא", שזה היינו הך. כי בהתאם למבנה החדש הזה, הסכום של התכונות, הרצונות והמחשבות שיוצבו בתוכי, אני מגלה את הדמות הפנימית החדשה, שזה ה"אדם", ובתוכו אני מגלה את השורש שלו, את הסיבה שהולידה אותו, וזה ה"בורא". כך אנחנו מגלים את ההתפתחות הרוחנית שלנו.

נקווה שבהשתוקקות שלנו לדרגת ה"אדם", שזה אומר, שבתמורה לביטול האגו שלנו ולחיבור עם הזולת, עם כל העולם – דווקא על ידי לימוד הזוהר, אנחנו נהנה מהאור המחזיר למוטב ונקבל את אותה הצורה של "אדם".

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 15.06.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא ניתן להפוך לאדם ללא אהבה
היכן מסתתר האור?
אור, בוא אליי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest