דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האהבה שמגלה את האין-סוף

האהבה שמגלה את האין-סוף

שאלה: קשה מאוד למצוא קשר כלשהו בין המילים או האותיות בספר הזוהר לבין אהבת החברים. איך אפשר לעשות את זה?

תשובתי: כבר דיברנו על כך שאיננו מפרשים בצורה נכונה את המילה "אהבה". "אהבה" פירושה חיבור, השתוות הצורה, השתוות התכונות, ובכלל לא מה שאנחנו מבינים במילה "אהבה" בעולם שלנו: אני אוהב את מה ששייך לי ולא אוהב את מה שלא שייך לי.

את האהבה בונים, את האהבה למעשה רוכשים: על ידי המאמצים שאני משקיע, כשאני משנה ומתקן את התכונות שלי, אני משיג את האהבה. לא מדובר על האהבה שאופיינית לטבע ולאופי שלי, כשאני אוהב משהו אחד ולא משהו אחר: אני אוהב באופן טבעי את הקרובים שלי, ולא כדאי לי לאהוב את הרחוקים ממני, מפני שאני רוצה לנצל אותם כדי למלא את האגו שלי. אנחנו לא מדברים על יחסים כאלה. כל מה שקורה בתוך האגו שלנו אינו קשור כלל לאהבה שעליה מדברת חכמת הקבלה.

כשאני נמצא בקבוצה ומשתדל לעבוד על החיבור עם החברים, אני יודע שכל זה מצטייר רק בדמיון שלי. למעשה אין קבוצה ואין שום דבר. רק אני קיים. כל הדמויות החיצוניות שאני רואה הן דמיון. האגו שלי, שבינתיים שולט עליי, מחלק אותי לפנימיות וחיצוניות. אם אתקן את עצמי, אני אחזור לתמונה האמיתית של המציאות, שבעצם קיימת גם עכשיו, רק שהיא נסתרת ממני מאחורי מדרגות ועולמות של הסתרה. אני אחזור לעולם אין-סוף, שבו אין "אני", אין "זולת", אין "זרים", אלא הכול הוא הרצון שלי, הכלי שלי, שבו נמצא הבורא, המילוי, שאין עוד מלבדו.

כך אני צריך לתאר לעצמי את כל המציאות. לכן, מהי אהבה? – השגה של תכונות ההשפעה והאהבה, ההשפעה לזולת, האהבה לזולת – כל זה בסופו של דבר הוא ההתגברות על אותו השקר שבו אני נמצא. זה הכול!

קיימת מציאות אינסופית, שלתוכה נכנס בכוונה כוח הפירוד, שמחלק את כל האין-סוף הזה לאלפי צורות שכביכול נמצאות מחוץ לי. זוהי הצורה השקרית של המציאות. אם אני עובד על בסיס הצורה השקרית הזאת (כי הרי אינני יכול לבטל אותה), אם אני מתעלה מעליה ומחבר שוב את האין-סוף לשלם אחד, על אף שהצורה השקרית הזאת נשארת, אני רוכש הרגשה של האין-סוף שגדולה יותר פי 620, בהרגשה, בהבנה ובהכרה האמיתית שלי.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 29.11.2011

ידיעות קודמות בנושא:
קֵצֵר שמוביל לאהבה
עולם אין סוף כאן ועכשיו!
כיצד לגלות בתוכי את אור אין סוף

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest