דף הבית / משבר עולמי / האדמה צועקת. מישהו מקשיב?

האדמה צועקת. מישהו מקשיב?

האדמה צועקת. מישהו מקשיב?
"הפרחים מגדלים חוחים זה מיליונים בשנים, ואף על פי כן אוכלים הכבשים את הפרחים זה מיליוני שנים. כלום אין זה ענין רציני לחקור ולברר למה ומדוע מתאמצים הפרחים כל כך לגדל חוחים, שאינם מועילים להם כלל?" (אנטואן דה סנט-אכזופרי, "הנסיך הקטן")

סין: אלפים נעדרים לאחר רעש האדמה הקשה
מיאנמר: מניין ההרוגים בציקלון עלה ל-32 אלף. האו"ם העריך כי מניין ההרוגים גבוה יותר, ונע בין 63 אלף למאה אלף בני אדם.

התייחסותי: ככל שיגדל האגואיזם האנושי, כך יתעצמו המכות שנספוג מן הטבע והן יהיו מגוונות. הסיבה לכולן אחת היא – הניגודיות המתגברת בין החברה האנושית לטבע הכולל.

אנו מצויים בתוך הטבע שמטרתו להביאנו להשתוות צורה (הידמות) מלאה אליו. כלומר, שנהפוך להיות קשורים לטבע (או לבורא, שזה היינו הך) בצורה אינטגראלית, ונשלים זה את זה. אחרת אנו משולים לגוף זר בתוך הטבע הכולל.

כל עוד התפתחנו בתוך האגואיזם שלנו, היינו מנוגדים לטבע לא יותר מבהמות. לכן, למרות שלעיתים יצאנו למלחמות והשמדנו זה את זה – היה זה ברמה בהמית-אנושית.

אולם החל מימי האר"י (המאה ה-16), וביתר דגש החל מהשיבה לארץ ישראל (תחילת המאה ה-20), החלה להתגלות בקרב האנושות, בתוך האגואיזם הארצי שלה, "הנקודה שבלב" – בתת מודע, עדיין ללא השאלה על משמעות החיים. הדבר הביא לצמיחת הטכנולוגיה, המדעים ולנפילתן היחסית של הדתות (תקופת ההשכלה).

כעת גדל כבר לא האגואיזם הרגיל, אלא הנקודה שבו, השאיפה לבורא – באיטיות, מבפנים, עדיין לא בצורה גלויה. לכן, איננו סתם מנוגדים לטבע, אלא מנוגדים לנקודה זו, המתפתחת אצל כולם. כולנו מנוגדים למערכת האחידה של "אדם הראשון", הפוכים מהבורא.

עלינו להתחבר עם הנקודות שלנו ביחד לנשמה אחת, שהיא – "אדם". האגואיזם של כל אחד מאיתנו מחזיק את הנקודה שלו כלואה, ב"גלות". המכות שאנו חשים – אלה הם הייסורים לקראת סוף "גלות מצרים", ובהמשך יהיו עוד 10 מכות שיקבל "פרעה" – האגואיזם השלם והמשותף שלנו. אם לא נטה את האוזן לדברי המקובלים, מי יודע מה עוד עלול להתרחש…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest