האגו משנה צורה

למה בכל זאת האגו משתנה מליניארי לעגול? מהי התכונה של אגו "עגול"?

האגו הליניארי, שאותו ניתן לתאר בצורה של קו ישר שמורכב מהמון נקודות, ראה לפניו רק את הנקודה הבאה ורץ אליה כמו כלבלב, אחר כך למטרה הבאה וכולי. הוא לא ראה כמה נקודות קדימה, זה לא עניין אותו. מה שעניין אותו, זו המטרה קצרת הטווח הבאה.

האגו העגול, לא מראה את המטרה הבאה, אלא עיגול. עיגול, זה נצחיות, אין סופיות, ניתוק מהליניאריות, ואפילו מהמישוריות. זה מצב שמדבר על חשיבה כוללת של הקיום.

בזה ההבדל בין אגו עגול לליניארי.

היום, כאשר האדם, ובכלל כל העולם הופכים ל"עגולים", אינטגרליים, בבני האדם מופיע הצורך להיכרות עם משמעות הקיום, הם לא יוכלו לחיות ללא זה, לא יוכלו להתקדם קדימה. ללא זה יהיו טרור ורציחות, מפני שאין משמעות בחיים האלה, אם האדם לא מרגיש בהם את מטרתם העליונה.

המטרה העליונה, זו המדרגה הבאה של האבולוציה שלנו שלשם אנחנו צריכים לעלות, ולא "החיים שלאחר המוות" (אין לזה שום קשר לדת). היכולת להתממש בדרגה הבאה של השותפות העגולה היחידה הזאת, נותנת לאדם כוחות ויעילות בהכול.

אבל לשם כך צריך להסביר לאדם, מה אנחנו מקבלים מזה, שהופכים להיות אינטגרליים – מתעלים מעל עצמנו, רוכשים מכשיר של השגה, הרגשה, הבנה עליונה. מתוך המכשיר הזה, אנחנו יכולים ליצור, לכתוב מאמרים, לחקור את העולם, לחקור את עצמנו, את היעוד שלנו וכדומה.

אדם שמתחיל לממש את עצמו ולמצוא בינינו את ה"אני" המשותף החדש, מקבל תשובות על כל השאלות שלו, מפני שרוכש מכשיר חדש של הכרה והשגה.

מתוך תכנית מס' 31 על חינוך אינטגרלי, 23.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חברה אינטגרלית היא מקור של כוח
מצב מאושר
כסף או התעלות?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest