דף הבית / אהבה / זוגיות / האגו הוא החבר שלנו

האגו הוא החבר שלנו

שאלה: כאשר זוג צעיר, בעל ואישה, בונים תוכניות לעתיד, הם חולמים איך הם יחיו. האם בני זוג יכולים לדון בקבוצת החינוך האינטגרלי על התמונה האידיאלית של המשפחה האינטגרלית, כך שכל אחד יוסיף אליה את החזון שלו?

תשובתי: זה מועיל גם היום. כשאנחנו יוצרים את דמות המשפחה האידיאלית, אנחנו צריכים להבין את הטבע האגואיסטי שלנו ולהתייחס אליו באופן אובייקטיבי לחלוטין. אם אני יכול להיפתח בצורה אובייקטיבית כלפי אשתי, והיא תסביר לי מנקודת מבטה מי אני, ולהיפך – אז כך, מתוך שאנחנו מבינים את כל מה שניתן לנו מהטבע וטמון בנו: את ההשקפות, ההרגלים והכוונות זה של זה, אנחנו נשתדל להתעלות מעל זה למערכת של יחסים הדדיים חדשים לגמרי.

אנחנו לא נשבור את זה מפני שאנחנו יוצרים משהו חדש שנוח וטוב עבורנו. וכל הדחפים השליליים, הפנימיים, האגואיסטיים שלנו, ישתנו אוטומטית לחיבור מעליהם.

אנחנו נתחיל לראות, שאם לא האגו שלנו, לא היינו יכולים להתקשר זה לזה. אבל בזכות זה שאנחנו בונים מעליו את התוספת המשותפת שלנו, היא מהווה את השותף שלנו, החבר שלנו, העוזר שלנו, שכביכול פועל נגדנו, אך למעשה הוא מראה לנו שדווקא בכך שאנחנו מתנגדים לו והופכים אותו לגמרי ביחסים ההדדיים שלנו, אנחנו יוצרים משפחה חדשה, שותפות אנטי-אגואיסטית חדשה.

ובשותפות הזאת, יש לאגואיזם תפקיד חשוב מאוד, מפני שבלעדיו לא היינו יכולים לעשות שום דבר. הוא מהווה את החומר של הטבע, שהוטבע בנו בכוונה. במה נבדל האדם מהבהמה? – דווקא בכך שהאגואיזם גדל בו משנה לשנה ומדור לדור. כשאנחנו משתמשים באגואיזם, אבל רק בכיוון ההפוך, אנחנו יוצרים בינינו הדדיות: במקום דחייה – קירוב, במקום שנאה – אהבה. ובזה הכול מסתכם.

מתוך שיחה מס' 6 בנושא החינוך האינטגרלי, 14.12.2011

ידיעות קודמות בנושא:
החינוך האינטגרלי של בני הזוג
לא לחכות עד שנזדקן
הערובה לבריאות האדם, המשפחה והחברה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest