דף הבית / המשבר ופתרונו / האגו אינו מאפשר לחלק את המזון

האגו אינו מאפשר לחלק את המזון

ידיעה: שוללים מהאמריקאים את התלושים למזון. שלטונות ארה"ב מתכוונים לצמצם את התקציב של התוכנית לקניית מוצרי מזון בהנחה, כתוצאה מכך יסבלו 50 מיליון אמריקאים בעלי הכנסה נמוכה.

SNAP – זוהי אחת מהתוכניות של השלטונות האמריקאיים, שמכוונת לתמיכה באנשים בעלי הכנסות נמוכות משכר המינימום. על ביצוע התוכנית אחראי משרד החקלאות של ארה"ב, שעוסק בחלוקת אמצעים לנזקקים.

האו"ם: בעולם יש קרוב למיליארד בני אדם הרעבים ללחם. האנליסטים (מנתחי נתונים) סבורים, כי אין לכך שום קשר לאקלים. בעולם מיוצרת כמות מספקת של מזון כדי לספק לכל אדם מנה בגודל של 3500 קלוריות ביום, מה גם, שבחישוב הזה לא כלולים בשר, ירקות, פירות, דגים ומוצרים אחרים.

היום בעולם מייצרים כזאת כמות של מוצרי מזון, שכל אדם יכול לקבל 1.7 קילוגרם מזון ביום, בערך 800 גרם של מוצרים המופקים מדגנים (לחם, דייסה, אטריות, וכולי), 0.5 קילוגרם של פירות וירקות, 400 גרם בשר, ביצים, חלב, ועוד. הבעיה היא בכך, שהאנשים יותר מדי עניים כדי לקנות לעצמם אוכל.

תגובתי: רק האגו שלנו אינו מאפשר לכולם לחיות בכבוד, ברווחה ובשפע. אותו המצב קיים גם עם כל יתר המוצרים. עד שאנחנו לא נתקן את עצמנו, לא נשנה את הטבע שלנו מטבע אגואיסטי לאלטרואיסטי, אז בעולם יהיו קיימים רעב, מחלות, אי שוויון. בתוכנו שולט רק כוח אחד – האגו, וכדי לאזן אותו, דרוש כוח שני, ההפוך והמנוגד לו – האלטרואיזם.

את הכוח הזה אפשר להשיג רק על ידי שיטת החינוך האינטגרלי. השיטה הזאת, היא יישום מעשי של חכמת הקבלה לתיקון האדם, והיא מאפשרת לממש את הקריאה שכתובה בתורה, "ואהבת לרעך כמוך". בהתאם לתוכנית ההתפתחות של הטבע, אנחנו נהיה חייבים לשנות את עצמנו, או מתוך אילוץ וכפייה או מרצון. מתוך אילוץ וכפייה, זה תחת לחץ של ייסורים וסבל רב. מתוך רצון, זה על ידי השיטה האינטגרלית לחינוך והשכלה.

ידיעות קודמות בנושא:
בל תשחית!
2013 – משבר באספקת מזון
הרעב הולך וגדֵל, כבר 1.5 מיליארד!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest