דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / האגואיזם – יתרון או חיסרון?

האגואיזם – יתרון או חיסרון?

התענוג הבלתי פוסק אינו קשור בשום פנים ואופן לגוף שלנו! הוא קשור לרצון הפנימי שלנו. זהו תענוג אלטרואיסטי, אינטגרלי, שעובר דרך כולנו.

זהו התענוג של הדרגה הבאה של הטבע, בשונה מהתענוג של הגוף הבהמי, שמרגיש שהוא נע מרצון למילוי וממילוי לרצון. הוא כל הזמן רודף אחרי רצון חדש, כדי למלא אותו לשנייה ולשאוף למילוי הרגעי של הרצון הבא. מתבצעת תנועה מייסורים לייסורים, שביניהם בסך הכול חולפים הבזקים רגעיים של תענוגים.

אך כאשר אתה נמצא בקשר קבוע עם כולם, אתה מרגיש רצון ותענוג בלתי פוסקים, שמקושרים זה עם זה ואינם נעלמים לשום מקום, מפני שהם עוברים ונשפכים דרך כולם. אתה לא מרגיש אותם בתוכך, אלא בתוך גוף שלם ענקי שנמצא כביכול מחוץ לך. אתה בסך הכול חלק קטנטן ממנו, אבל את החיים הכלליים אתה מרגיש כמו החיים הפרטיים שלך, רק שהם לא בתוכך, אלא בכל הטבע העצום. אתה הופך לחלק אינטגרלי ממנו, מרגיש את הבריאה שלו, את התוכנית שלו ואת הנצחיות שלו.

זוהי צורת הקיום במימד הבא, מעל לזמן ולמקום. אתה נכנס למטריצה חדשה, למימד חדש, שנקרא "אדם", מפני שעד היום ההתפתחות שלנו הייתה התפתחות בהמית, תחת השפעת האגואיזם שהתפתח בנו באופן אינסטינקטיבי.

האגואיזם שלך היום הוא משהו שמפריע לך להתחבר עם האחרים לרשת האינטגרלית. אבל דווקא בזכות זה שהוא אינו מאפשר לך להיכנס בצורה אינסטינקטיבית, כמו נמלה, לתוך הרשת הענקית הזאת – בכך הוא בונה בך תכונות נוספות של: שכל, הכרה, הבנה של מה שאתה עושה, לְמה אתה נכנס, ובשביל מה. כלומר, הוא בעצם מעלה אותך למדרגה הבאה. כך שהאגואיזם נחוץ לנו.

מתוך ישיבת תוכן בנושא העולם הגלובלי, 16.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הזרימה הנצחית של החיים
הפטנט – איך מגיעים לתענוג בלתי פוסק
בשדה האחד של הרצונות 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest