דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרכים שונות למעגל הכללי

דרכים שונות למעגל הכללי

Laitman_2012-02-24_1033_w.jpg

בעל הסולם, מאמר "הערבות": "דבר תכלית הבריאה מוטל על כל המין האנושי יחד, אולם מתוך ירידתו של טבע הבריות עד לדיוטא התחתונה, כמבואר לעיל שהוא ענין האהבה עצמית השולטת שליטה בלי מצרים על כל האנושות, לא היה שום דרך ומבוא לבא במשא ומתן עמהם ולהסביר להם, שיכריעו ויסכימו לקבל על עצמם, אפילו בהבטחה בעלמא, לצאת ממסגרתם הצרה אל העולם הרחב של אהבת הזולת, מלבד האומה הישראלית, אשר מכח שהקדים להם השעבוד להמלכות הפראית של מצרים ארבע מאות שנה ביסורים גדולים ונוראים."

ברור, שכל האנושות צריכה להגיע לגמר התיקון. אף אחד אינו יכול לברוח או להימלט מזה. אבל התהליך מתקדם לפי סדר מסוים, מהקל אל הכבד. אנחנו מתחילים מהבחנות יותר קלות ואחר כך בעזרתן עוברים לתיקון של הבחנות יותר קשות.

החלק הקל ביותר שנקרא "ישראל", כביכול מזרז את ה"זמנים". האנושות רק עכשיו, במעבר בין המאה ה- 20 למאה ה-21, הגיעה להתפרצות האגו שמתחיל "להתעגל". מצד שני, ישראל הקדימו את התהליך הזה ויצאו לאותה דרגת האגו הגדול (Ego) עוד בגלות מצרים. אחר כך הם נפלו מהמדרגה שהשיגו, ובסופו של דבר, ירדו לגלות האחרונה שנמשכה עד ימינו.

האגו הנוכחי הרבה יותר גדול מהאגו שהיה במצרים. ובנוסף לכך הוא "התעגל", נעשה גלובלי, דומה לצורה שנצטרך לקבל בדרך לתיקון.

ובחזרה למצרים, שם בין בני ישראל התגלה רצון לקבל שמתנגד לחיבור בתוך המעגל הכללי, שלא מאפשר להיות אחד שלם. רק זה נקרא "היצר הרע". לא מדובר על גודל הרצון, אלא דווקא על התנגדותו לחיבור.

אבל יתר האנושות התפתחה על בסיס הרצון לקבל הרגיל, ששייך לעולם הזה ומיועד לקיום בו.

נכון להיום, ישראל, עם היצר הרע שלו, מוכנים סוף סוף להיות במעגל. אנחנו כבר מבינים מה קורה וכיצד לתקן את המצב. אבל האנושות עדיין אינה מבינה זאת, מפני שהגיעה למעגל הזה בעזרת האגו הרגיל ה"קווי" שלה, ולא בעזרת היצר הרע.

כתוצאה מכך, לעם ישראל קשה מאוד להתחבר. אף אומה אחרת אינה מפולגת כמוהו. כך מתגלה בו היצר הרע שאין לאחרים. לישראל קשה מאוד לבצע את התיקון. אף על פי שהם כבר עברו את הדרך הזאת, נכון להיום הם נשארו עם "רשימות" שבורות.

ואומות העולם, להיפך, מוכנים לידיעה על החיבור שישפר את חייהם. מפני שאין להם "רשימות" שבורות, הם אינם מתנגדים לחיבור, ואם הם רואים שחיבור "קווי" יספק להם עתיד טוב, אז הם יקבלו את זה.

מסתבר, שאם ישראל עוזרים לחיבור העולם, הם מקרבים את התיקון שלהם. בלי זה אני לא מתאר לעצמי כיצד הם יתחילו להתחבר.

זה גם מסביר מדוע נחוץ הלחץ החיצוני על עם ישראל. הלחץ הזה כבר גדל ויתחזק עוד יותר עד לאיום של השמדה. אחרת, ישראל פשוט לא יבינו מה וכמה דורשים מהם, ומה דרוש מהם כדי להיפטר מהלחץ החיצוני. מדובר על גורם חיצוני הכרחי שמאפשר לחשוב על התיקון.

מתוך שיעור על פי מאמר "הערבות", 21.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
שני רצונות המאורסים עם מחשבת הבריאה
התיקון הוא תחילת השלב הסופי
400 שנה של הכנה ליציאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest