דף הבית / המשבר ופתרונו / אזעקת טילים או דאגה לבורא?

אזעקת טילים או דאגה לבורא?

שאלה: ישראל כל הזמן נמצאת תחת איום של עימות צבאי או של מלחמה. מכוונים אלינו עשרות ומאות טילים עם ראשי נפץ קונבנציונליים ולא קונבנציונליים. לא מזמן השתתפתי בהכנה לתרגיל של מצב חרום במדינת ישראל. יכול להיות, שאנשים נמצאים בשאננות כלפי מה שקורה, אך למעשה המצב הוא מאוד מדאיג. איך אפשר להסביר לאנשים על המציאות של האיום החיצוני ושל המסר שלנו על הצורך הדחוף לשינויים פנימיים?

תשובתי: למעשה, האיום הזה נמצא מעלינו כל הזמן. ולכן, קודם כל, אתה צריך להיות בטוח בעצמך שהעבודה הפנימית היא המפתח לפתרון כל הבעיות. ומעבר לכך, אתה צריך לגרום לזה בקשר שלך עם החברים. אתה צריך להתחבר ולהתלכד איתם, לממש פעולות הכרחיות בחיבור, כדי לעשות נחת רוח לבורא.

חייבים לקשור את הדברים האלה יחד, שאם לא עשיית נחת רוח לבורא, אז לא היו כל האיומים והבעיות שעליהם אנחנו עכשיו מדברים. זה מה שאנחנו צריכים לעשות, לדון בזה, "ללעוס" את זה היטב וסוף סוף "לבלוע" את זה, להבין את זה. אז אנחנו נרכיב את התמונה הכללית ונראה, שקודם כל אנחנו צריכים לתקן את עצמנו מבפנים. אם נתקן את עצמנו, אז נתקן את העולם.

בנוגע לטילים, העם כבר היה שרוי לא אחת במצבים דומים. אבל עכשיו יש לנו הזדמנות להינצל מכל הצרות, להציל את העם ואת כל העולם. ואת ההזדמנות הזאת צריך לבחון כהזדמנות מטרתית: שאנחנו פועלים לא למען ההצלה העצמית של הגופים, אלא למען הבורא. חייבים לעלות את עצמנו לדרגה של המצב הזה, של התפיסה הזאת. אחרת אנחנו לא נשיג השפעה ולא נוכל לממש שום דבר לכיוון הנכון.

ליילל ולבכות על האיומים, מבלי שיודעים לאן לברוח מהם, זו היא גישה לא נכונה. אסור להתבלבל בין הסיבה למסובב. מפני שהסיבה האמיתית היא – להגיע לדבקות, ואת זה אנחנו צריכים להשיג. האמצעי לכך, להגיע להשפעה, שאותה ניתן להשיג רק על ידי זה שמתעלים מעל לאגו שלנו. וכדי למשוך ולחייב את האנשים לכך, אנחנו מצאנו את עצמנו במצב הזה.

אסור לטמון את הראש בחול, כי בזה אנחנו שוכחים את כל המכלול הזה. אין שום טעם לשבת יחד ולבכות על המצב. זה לא יעזור לנו. כאן נדרשת מאיתנו תגובה אחרת, יחס אחר.

כל העניין הוא, איך לקבל את הבעיות האלה. משום שהן לא קורות במקרה. אז למה? במקום להתדרדר לפחד בהמי, אנחנו צריכים לקשור הכול למסובב הסיבות, למקור, לבורא, ל"אין עוד מלבדו". אנחנו, ורק אנחנו מסוגלים לזה, מסוגלים להפוך הכול להיפך הגמור…

מתוך שיעור על מאמר "הערבות" של בעל הסולם, 21.05.2013

מתוך ההכנה לשיעור, 21.05.2013

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד אנחנו מקבלים את האור?
הברז הראשי בצינור החיים
השיטה של החיבור הכולל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest