דרך שני רצונות

אנחנו צריכים להשתנות כדי להשיג את הבורא. הרי אנחנו משיגים אותו בכלים חדשים, ברצונות חדשים. מובן שהרצונות הללו עצמם אינם חדשים, אך הם מתחברים בנו בצורה חדשה. יש לנו רצון ליהנות ורצון להשפיע. כדי לגלות את הבורא עלינו ליצור בתוכנו את הקשר שיסייע לנו לזהות אותו.

לבורא יש 125 אופני גילוי שבאים בזה אחר זה. בכל פעם הוא מתגלה לנו קרוב יותר ויותר, בצורה יותר ויותר בהירה. אלה הן 125 המדרגות. ככל שאנחנו עולים בהן גבוה יותר, אנחנו יכולים לראות ולהרגיש אותו יותר ויותר.

כיצד אנחנו מגלים את הבורא? – ברגע שאנחנו יוצרים קשר כזה בין הרצון שלנו ליהנות לבין הרצון להשפיע, שיאפשר לרצון להשפיע לשלוט על הרצון ליהנות במדרגה הראשונה ולתת לו צורה דומה לבורא. ואז אנחנו מייד רואים דרך הרצונות הללו, דרך החיבור ביניהם, את הבורא.

אם כך, אני צריך ליצור בתוכי תכונה משותפת בין הרצון ליהנות לרצון להשפיע כדי שהרצון שלי יהיה זהה, שווה, דומה לבורא בדרגת הגילוי הראשונה, הקטנה ביותר. ואז אראה, אבין וארגיש אותו.

גם בעולם שלנו קיימות תופעות שונות שכדי לתפוס אותן אני צריך להתחכם, לרכוש רגש נוסף, ללמוד משהו נוסף, ואז אתחיל להרגיש מה קורה, באיזה אופן, ומהי בכלל התופעה הזו.

כך גם בחכמת הקבלה. כדי לגרום להתכללות של הרצון לקבל והרצון להשפיע בכל אחד מאיתנו בצורה הנכונה, במדרגה הראשונה ובכל 125 המדרגות שאחריה, אני זקוק לאור שיבצע בי את השינוי הזה. בכוחות עצמי אינני מסוגל לכך, הרי כל עוד אני נמצא על המדרגה התחתונה אינני מסוגל לדמיין מה יקרה איתי במדרגה הבאה, בדומה לתינוק שאינו יודע כיצד הוא ייראה בעוד שנה.

לכן ניתן לנו הלימוד. אנחנו צריכים לשבת וללמוד מהמקורות. והמקור החזק ביותר למשיכת האור הוא ספר הזוהר. אנחנו לומדים יחד את הספר הזה וכל אחד חושב כיצד הוא מתחבר עם האחרים, מפני שבחיבור בינינו אנחנו יוצרים את צורת הבורא, את החיבור הנכון בין הרצון ליהנות והרצון להשפיע, כדי שהרצון להשפיע ישלוט על הרצון ליהנות וייתן לו את הצורה הנכונה שלו. זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת".

אם בזמן הלימוד אני רוצה שכך יקרה, זה מספיק. אין מצווה גדולה יותר ואין דבר גדול יותר. אני מושך את האור שיסדר לי בצורה נכונה את הרצונות האלה. והאור כבר מסדר. אינני צריך לדעת שום דבר חוץ מזה. כך התינוק הקטן רוצה להתפתח, ולכן הוא רץ, משחק ועושה הכול. כך גם אני, כמו התינוק.

מתוך שיעור על הקדמת ספר הזוהר, 18.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מאחורי מילות הזוהר…
צעד בין העולמות
אשרי חלקך…

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest