דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרך מנסרת הסביבה

דרך מנסרת הסביבה

שאלה: כיצד להעביר את המחשבות שלי דרך הקבוצה?

תשובתי: על מנת שהבורא יהיה גדול בעינינו, על מנת שנעריך אותו כנותן, שיש בו הכול, על מנת לשנות את מגמתנו, את הכוונה שלנו מקבלה להשפעה, הבורא חייב להגביל את עצמו, להסתתר. אחרת אנחנו תמיד נהיה שבויים מבחינה אגואיסטית בגדלותו, בנצחיותו ובכל מה שמובטח לנו ממנו. לכן הבורא נסתר, כאילו אין לו כלום, כדי שלא נהיה תלויים בו, ונישאר מנותקים.

במקום זה, אתה יכול לקבל את השפעתו דרך הקבוצה. הוא בכוונה שבר את הרצון לחלקים, על מנת להציג לאדם מהי שנאה, קנאה, תאווה, שאפתנות – ביטויי רצון שונים. כך האדם יכול להבין את עצמו דרך האחרים. בהתחלה הוא רוצה רק לקבל, בלי להבדיל בתוכו בין תכונות וגוונים שונים. אם תגיד לאדם פשוט שיש בו גאווה, קנאה, שנאה – הוא לא יבין אותך. מה פתאום?! הוא אינו רואה זאת. צריכים התפתחות גדולה ומיוחדת, לא במובן האנושי, אלא במאמצים שמכוונים לקראת האור. רק אז האדם מתחיל להבין נכון את הדברים הללו, לא במונחים של פסיכולוגיה אנושית, אלא במובן נעלה, ביחס לאור.

במקרה זה, האדם מגיע לקבוצה מיוחדת. הוא אינו בודק את עצמו ביחס ל"אנשים מבחוץ", אלא על פי סביבה מיוחדת השואפת לבורא, שמתחילה לגלות ערכים רוחניים. ביחס לערכים האלו הוא מודד את הקנאה, התאווה, השאפתנות, מידת האגואיזם. כך האדם מתחיל ללמוד על עצמו: מי הוא ומה הוא.

הבורא נסתר ואינו יכול להתגלות לאדם, כי אז האדם ירצה להיות "נחמד" בעיניו, על מנת להשתייך לגדול. בו תלויים כל חייך, האם אתה יכול לזלזל בו, אם הוא גלוי? לכן הבורא מציג במקומו את הקבוצה. אנחנו נמצאים בהתנגדות לחברים, מנוגדים זה לזה, כי אז אנחנו באמת יכולים להתייחס אליהם בהתאם לערכים הרוחניים, ערכים אלו מנוגדים לנו, כיוון שיוצאים מהחברים שאנחנו שונאים, דוחים. זה מאפשר לנו להגיע להכרת הרע ולהתחיל להכיר את עצמנו, הניצבים מול מציאות רוחנית.

הקבוצה, הסביבה, מגלה לך את פרטי התפיסה, את התכונות והערכים הרוחניים. כשאתה דוחה את הקבוצה, אתה דוחה אותם – וכך מגלה את האמת. אם אתה ממשיך בדרך, לומד עם החברים ויחד איתם מבצע פעולות שמכוונות נגד הרצון האגואיסטי שלך על מנת להתאחד בפנים, אתה בהדרגה מתחיל להעריך את המצבים שאנחנו עוברים ואת הערכים עליהם אנחנו מדברים. במידת הדרישה שלך אתה מקבל דרך הקבוצה אור מקיף ומתחיל להתחבר יותר עם החברים. בדרך לחיבור מתגלה שדווקא ביניהם אתה מגלה את האור, הבורא. הכול מתחבר לאחד שלם, הכול אחד – גם הכלי, גם האור, גם כל הכלים המתחברים. בסיכום, הכול מתחבר למושג אחד, להשגה אחת.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 27.12.2010

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest