דף הבית / חינוך, ילדים / דרך אמצעית בחינוך ילדים

דרך אמצעית בחינוך ילדים

שאלה: הורה שלא יוצר סביבה מתאימה לילד שלו, לא מסביר לו מה קורה בעולם החיצוני, כלומר אינו מהווה מתווך בין הילד והעולם הזה, עוזר או מזיק לו?

תשובתי: אם אני סוגר את הילד שלי במסגרות נוקשות מאוד, מלביש עליו "קולר" ורק באופן כזה מראה לו כיצד צריך לפעול, אז אני לא נותן לו להתפתח. הוא יגדל להיות אדם מוגבל מאוד, שמבצע רק את מה שנדרש ממנו, וכל השאר לא מדאיג אותו, שכולם יניחו לנפשו.

אבל אם אני משאיר אותו בוואקום, לא נותן שום הנחיות וקווי פעולה, אז הוא הופך להיות עוד יותר אומלל, מפני שמחפש מה לעשות? במקרה כזה הוא נמצא תחת השפעה של התפרצויות פנימיות ולחצים עמוקים, שבכל גיל מתגלים אצל האדם בצורה של פעולות ותוצאות לא טובות.

לכן, גם זה וגם זה לגמרי לא קביל. צריכה להיות דרך אמצעית, כאשר אני נותן לילד הנחיות וקווי פעולה נכונים, מסביר לו מה זה מה, מראה דוגמאות. הוא רואה את ההורים כדוגמה של מה שאנחנו דורשים ממנו. יתרה מזאת, בחברה שבנויה נכון, את הדוגמה הזאת מראים לו לא רק ההורים אלא גם הסובבים אותו: שכנים, קרובי משפחה, בית ספר, חברים. לכן מחוסר ברירה הוא מנסה לעצב ולגלם בתוכו את מה שהוא רואה מסביב.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "הדור האחרון" מס' 14, 9.7.2015

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest