דרך אחת לבורא!

photo_rav_gh70_008.gif

שאלה: האם חכמת הקבלה היא לא רק חלק מהאמת, חלק מעץ הדעת, אחת מהדרכים לבורא, כמו כל הדתות בעולם?

תשובה: כל הדתות הופיעו מ"הקבלה המקולקלת" שנוצרה כשהמקובלים נפלו מדרגת הנתינה והאהבה (ואהבת לרעך כמוך) לתוך האגו (שנאת חינם).

מאחר וישנו רק נברא אחד שהוא רצון לקבל ולהתמלא, ישנה דרך יחידה להביאו למטרה, להשתוות הצורה עם הבורא, והיא, להוסיף לו כוונה אלטרואיסטית, ואז אותו הרצון יהיה שווה ערך בפעולתו לפעולת הנתינה.

כתוצאה מהתנאים ההתחלתיים המכוונים למטרה הסופית, יוצא שאפשרית רק דרך אחת של תיקון הרצונות. היא מוסברת בחכמת הקבלה, בספר "עץ חיים" של האר"י, בספר "תלמוד עשר הספירות" של בעל הסולם ובמאמר "פתיחה לחכמת הקבלה".

אף חוכמה אחרת או דת לא מסבירה על מבנה העולמות הרוחניים, על היווצרות עולמנו ועל התפתחותו והתעלותו חזרה. יתרה מכך, כל זה מוסבר בחוכמת הקבלה באופן מדעי, בתוספת שרטוטים ותרשימים, בשפת הספירות, המדרגות, הפעולות של הכוחות – כמו כל מדע אחר, ולא כדת, בלי כל צורך "להאמין", אלא רק לחקור וליישם בפועל.

חוכמת הקבלה פונה לכולם, ללא אמונה וללא וכל תנאי פתיחה אחרים. לכל אחד דרך משלו לבורא, אך היא אחת לכולם – הדרך של תיקון האגו.

מהות הדת ומטרתה: שיעור 1, שיעור 2

פוסטים קודמים בנושא:

הדת בראי הקבלה

3 comments

  1. Smile שלום רב יקר,

    1.האם אפשר לחדד את הנקודה מה ההבדל בין אמונה למעלה מהדעת לבין מתחת לדעת

     האם במתחת לדעת- מנסים לצמצם את הרצון לקבל ולא להשתמש בו בכלל ?

     ולעומת זאת בלמעלה מהדעת לוקחים את כל הרצון לקבל ומשתמשים בו בעל מנת להשפיע ?

    2. נכון שהמצוות בידיים וברגליים זה לא העיקר ובעולם הגשמי אין שום השפעה על הרוחני , אבל- לעניין הלכות נידה וזרע לבטלה

    האם יש משהו מיוחד בעיניין זרע לבטלה ועל מצווה גשמית זאת רצוי בכל זאת להשתדל להקפיד – או שזה כמו כל שאר המצוות הגשמיות שנכתבו לשמור על העם בגלות, והם רק העתק למה שקורה ברוחניות ?

    ( מקווה שלא כתבתי שטויות, ואם כן אז סליחה מראש )

  2. שלום חבר יקר, אני אשתדל לענות לך מתוך ההבנה שלי של חכמת הקבלה כפי שמסביר אותה הרב.

    1. גם במצב של "בתוך הדעת" וגם במצב של "למטה מהדעת", נמצאים בתוך האגו, בתוך "הרצון לקבל". ההבדל הוא שבמצב של "תוך הדעת", הולכים לפי מה שמראה השכל האגואיסטי ובמצב של "למטה מהדעת", מתעלמים בכוונה ממה שהשכל מראה. כלומר כאילו עוצמים עיניים מתוך שיקול אגואיסטי לקבל שכר על ה"אמונה".

    לעומת זאת, מצב של "למעלה מהדעת" זה מצב בו מפעילים את הדעת ב-100% ובוחרים ללכת מעל  השיקול האגואיסטי. לבחור בהשפעה לעומת הקבלה לעצמו, זה נקרא "אמונה למעלה מהדעת".

    להשתמש בכל רצון לקבל בעל מנת להשפיע יתאפשר לנו רק בשלב הסופי של התיקון שנקרא "תחיית מתים"…

    2. לפי הבנתי, יש להקפיד לשמור את המצוות בתור מסגרת אופטימלית להתקדמות רוחנית (גם בימינו בלי קשר לכך שהגלות הסתיימה). אבל אין שום השפעה "מיסטית" על העולם הרוחני במידה והאדם לא מקיים מצוות אלו.

  3. נשאלה כאן שאלה מאוד עמוקה וחשובה לגבי חטא שנקרא זרע לבטלה או אוננות ושפיכת זרע לבטלה שספרי הקבלה בעצמם כותבים על כך דברים איומים הזוהר כותב שאין לכך תיקון הארי הקדוש מחמיר ביותר כותבים שעל ידי חטא זה נוצרים כוחות רעים שפוגעים באדם מזלו יורד ופרנסתו נעצרת אין לו חלק באלוקי ישראל ושזה החטא החמור ביותר בכל התורה ועוד דברים מפחידים ביותר וגם ההלכה כותבת דברים איומים על כך וכל האינטרנט מלא ברבנים שזועקים על חומרתו של חטא זה למה אתם לא מסבירים כמו שצריך ובמפורט על דבר זה שלצערי רוב בני העולם נופלים בו בלי סוף האם כל מה שכתוב על עוון זה זה נכון במה נענש אדם שרואה פורנו ושופך את זרעו בידו למה מתכוונים בדיוק הזוהר הארי וכל הצדיקים שכתבו דברים אלו בצורה פשוטה ביותר ומובנת אך מפחידה ביותר שדבר זה חמור ביותר אשמח לקבל הסבר מדוייק לפי חוכמת הקבלה וכבוד הרב לייטמן על נושא זה והאם כל מה שכתוב זה נכון ולכך התכוונו והאם אצל גבר נשוי הדחף לאונן ולשפוך את זרעו לבטלה חמור עוד יותר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest