דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / דרושים בני אדם מתוקנים ולא מלאכים

דרושים בני אדם מתוקנים ולא מלאכים

שאלה: כיצד יכול לא לחטוא מי שנולד בחטא?

תשובתי: ודאי שלא יכול. כולנו נולדנו בחטא ואיננו מסוגלים לא לחטוא. לא דורשים מאיתנו להיות קדושים, מלאכים. דורשים מאיתנו להכיר בזה ולהבין את זה, מה זה באמת נקרא חטא.

חטא, נקרא כל רצון שהוא מכוון נגד החיבור עם האחרים, נגד תיקון השבירה. הנשמה הכללית נשברה ועכשיו כל אחד קיים במערכת השבורה עם האגו שלו. בעזרת האגו הזה אני רוצה במשהו לנצל את האחרים, אבל זה לא נורא, זהו רצון טבעי.

האגו האמיתי שאנחנו צריכים לעמוד נגדו ולעבוד נגדו, מתגלה רק כאשר אני באמת מנסה להתחבר עם האחרים ואז מופיעה בי התנגדות, חוסר רצון להיות איתם בקשר.

האנשים הרגילים שפועלים כפי שמקובל בעולם הזה, הם לא נקראים אגואיסטים. כי הם לא מנסים להתחבר למערכת אחת. האגו מתגלה רק בתנאי שאדם הולך להתחבר בנטייה לתקן את השבירה.

לתקן את השבירה, זה נקרא להיות מחובר במטרה לגלות את הבורא. ויכול להיות, שאני בכלל לא רוצה את זה. אבל אם אני בכל זאת עושה מאמצים, אז מתגלה לי הרע שלי או כוח השבירה. וזה נקרא האגו האמיתי.

ולאדם הרגיל שלא עובד על זה, אין אגו! אתה צריך לגלות תחילה את כוח השבירה שפועל בינינו. אז אנחנו נוכל לתקן את כוח השבירה ולהפוך אותו לכוח החיבור. זה נקרא "הכרת הרע", ומתוך הכרת הרע תיוולד התפילה ויבוא התיקון, כלומר, הטוב.

כל התהליך הזה מתרחש רק עם אלה שמשתדלים להתחבר כדי לתקן את השבירה ולגלות את הבורא, כדי לעשות לו בזה נחת רוח. צריך להיות ברור לנו לחלוטין, שכל זה קורה דווקא עם כוונה כזאת. אז אנחנו נכללים בשרשרת הפעולות שעל ידן מגלים את הרע, מבקשים עזרה, מקבלים כוח התיקון ומגיעים לגילוי.

מתוך שיעור על איגרת של רב"ש, 14.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
מה זה "חטא"
חטא, עונש אור התיקון

אלף פעם תיפול ותקום

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest