דף הבית / משבר עולמי / דעותיהם של מדענים

דעותיהם של מדענים

דעתו של פרופ' א. צ'ומאקוב, ראש המחלקה לפילוסופיה באקדמיה הרוסית לפיננסים:גלובליזציה החלה מתקופת הגילויים הגדולים. מהמאה ה-19 ועד אמצע המאה ה-20 הגלובליזציה הקיפה את כל תחומי חיי החברה. העולם נסגר לכדי מערכת כלכלית ופוליטית אחת שלמה.

החל משנות ה-80 מתרחשת מהפכה אינפורמטיבית, וכבר לא ניתן להביט על אף תחום בצורה מבודדת. מאז ואילך, העולם מהווה מערכת שלמה, שהתחום הפיננסי מהווה חלק ממנה.

למשברים הכלכליים הקודמים, כולל השפל הגדול בשנים 1929-1933, היה אופי רגיונלי, וכעת המשבר הוא עולמי.

אולם העולם המודרני שהפך למערכת שלמה לא קיבל הנהגה שתואמת לכך, ובכך טמונה הסתירה העיקרית של העולם הגלובלי. בינתיים איננו יכולים לצפות שהעניין הזה ייפתר בצורה מהירה, מפני שחסר לנו מוסר כלל אנושי, וההנהגה הבינלאומית רחוקה מדי מלהיות ראויה לתפקד כהנהגה כלל עולמית, וללא זה, בכלל לא ניתן להנהיג. ה-G8 , ואפילו ה-G20, לא מספיקים כדי לפתור את העניין הזה. הוא צריך לכלול את כל המדינות!

משמע שהמשבר הפיננסי הוא רק ההתחלה של המשבר העולמי המערכתי שיכול פעם להירגע ופעם להתגבר, אך לא יכול להסתיים ללא פיתרון הסתירה העיקרית של העידן החדש".

דעתו של פרופ' ו. קובלדין: "המשבר שאנחנו חווים הוא לא פיננסי ואפילו לא כלכלי. זהו המשבר המערכתי הראשון. הקשיים הפיננסים והכלכליים הם רק צורות הביטוי שלו. למשבר הכלכלי העכשווי ישנם שורשים במאה ה-19. זאת הייתה תחילתה של הגלובליזציה, אך הגרסה היציבה שלה התעצבה בשנות ה-60-90 של המאה ה-20. המשבר הראה שהעולם לא יוכל עוד להתפתח בצורה כזאת. הוא יתחיל להשתנות".

דעתו של פרופ' ח. ברליבאייב: "מנקודת מבטה של תיאוריית ההנהגה, השאלה האם צריכה להיות הנהגה עולמית או לא, היא שאלה סובייקטיבית. באופן אובייקטיבי, הבעיות של ניהול העולם התעוררו מתוך צורך. האנשים נאלצים לנהל את העולם בלי קשר לרצונם. מדינה עולמית תיווצר מתוך הכרח, על אף שמנהיגי המדינות אינם רוצים שיהיו מעליהם רשויות שישלטו עליהם. אך אם לא תהיה ממשלה עולמית, גם לא תהיה אנושות".

ידיעות קודמות בנושא:
לראשונה מדענים קיבלו פרס על גילוי משהו לא ברור
בואו נהיה דומים לפטריות…
מדע במקום אינסטינקטים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest