דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / די לקחת שוחד מהאגו

די לקחת שוחד מהאגו

שאלה: כיצד הקבוצה יכולה להימנע ממצבים הנקראים "מושב ליצים"? מה לעשות אם בכל זאת נפלנו לתוך המצב הזה?

תשובתי: בלתי אפשרי לא ליפול, לא להיות "מושב ליצים". אין השגת הטוב מבלי לגלות קודם את הרע. הטוב נבנה מעל הרע, מעל הכרתו ותיקונו. "בראתי יצר הרע" אומר הבורא. במילים אחרות לא קיים טוב בטבע, ואם אתם חושבים שאני טוב, אז אני מסתיר את עצמי ומגלה את הצד ההפוך שלי, את הרע בלבד. לכן, אל תחפשו שום דבר טוב בעולם, כי הוא רע.

מה שנוגע לנו, המטרה שלנו, כל העבודה שלנו, היא לגלות את ההופכיות מהרע, את הטוב (לעבור מאחוריהם לפנים). לכן, עלינו להיות מוכנים לכך שכל דבר טוב שנזכה לגלות אי פעם, יתגלה קודם כרע. בחיים אנחנו מסתירים, מטשטשים, בורחים מהרגשה רעה. הכוח האגואיסטי שמגן עלינו, מצייר לנו תמיד תמונות שקריות, העיקר שנרגיש טוב, העיקר לקבל פיצוי להרגשה של מצב אמיתי ולא להרגיש את האמת ולא לדבר עליה.

באמת, מדוע שהאגו יסבול? הוא מנסה להימנע מכך מהיסוד. כך אימא רואה בבנה רק דברים טובים ובבנה של שכנה דברים רעים. לברוא בתוכך תפיסה אובייקטיבית שאינה תלויה באגו שלך, אפשר רק אם תקבל את דעת הקבוצה במקום דעתך. דרכה אתה תתייחס נכון לעצמך, לעולם, לבורא. כך אתה מקבל לידיך "מכשיר" בעזרתו תוכל להסתכל במבט אובייקטיבי בכל כיוון. עיצבת את "החוש השישי" והוא מאפשר לך לעבד יחס שאינו תלוי בטבע שלך.

קודם, שכבת ללא הכרה תחת משקל האגו שלך, ועכשיו אתה כבר מבין משהו, חוזר להכרה. לבנות כלי, הערבות, האיחוד עם הקבוצה, זאת אומרת לרכוש "כלי", אמצעי שמאפשר לגלות המציאות האמיתית, אתה מכיר אותה בהתאם לרמה שלך, אך כפי שהיא. קודם לא ראית אותה כיוון שהיית משוחד וה"שוחד" הזה היה מעוור את עיניך, סותם את אוזניך, מעוות את התמונה כולה.

מתוך שיעור על מאמרו של הרב"ש, 28.10.2010

ידיעות קודמות בנושא:
החוש השישי העצמאי
מטבע שעולה ביוקר
להתעלות מעל כל מה שנרכש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest