דף הבית / משבר עולמי / דוגמה לכל העולם

דוגמה לכל העולם

שאלה: אמרת שלאנשים שחיים ברוסיה יש נטייה גנטית פנימית לאיחוד.

תשובתי: זו אחת התצפיות שלי. חוץ מזה, יש הרבה מאמרים על האופי הרוסי המיוחד.

אני סבור שלכל עָם קיימת הרגשת הצורך בהגדרה עצמית, זיהוי עצמי ורעיון לאומי. בעם הרוסי זה מתבטא בצורה בולטת, והחיפוש אחר הרעיון הלאומי נמשך עד היום. כאילו שהם איבדו משהו, כאילו שהרעיון הזה היה פעם ועכשיו הוא לא קיים. אני חושב שהוא גם לא היה. כל הזמן ניסו למצוא אותו, אך ללא הצלחה, לא חיפשו במקום הנכון.

ועכשיו, על פסגת המשבר, התרחש פרץ של תשוקה של העם לעלות, להראות את עצמו כעם מיוחד, במיוחד כלפי אירופה. אירופה היא כמו בחורה מפלרטטת שכל הזמן מפנה ממך את מבטה, ואתה צריך להוכיח לה שאתה ראוי לה, אף על פי שלא ממש רוצה לשים לב אליה.

לעם, למדינה, מה גם למדינה כזאת עשירה וכזאת הרוסה, ישנה האפשרות להראות לכל העולם דוגמה מה היא מסוגלת לעשות עם עצמה ובמיוחד עם המשבר שמקיף את כולם. זה לא שאצלנו היה רע ואנחנו בזה שהשגנו משהו בתוך המדינה יצאנו מהמצב הזה. אנחנו התגברנו על המשבר הכללי, שהקיף את העולם ובכך התעלינו מעל כולם, זה מאוד חשוב.

והשאיפה התת-הכרתית והברורה הזאת של העם הרוסי להראות את עצמו, יכולה להיות ממומשת בצורה נהדרת – על רקע הנפילה הכללית להראות את העלייה שלו ואת הפיתרון האנושי וההומני של כל הבעיות.

כך, למעשה, בבת אחת, אפשר לפתור את הבעיות האידיאולוגית והלאומית מנקודת המבט של המעצמה המדינית הנוצרת, שמאחדת את כל העמים יחד, ובעצם להתחיל לטשטש את כל המכשולים והבעיות.

לכן על דוגמה של עם אחד אפשר להראות פיתרון של המשבר העולמי הגלובלי.

מתוך תוכנית "עיר ניסיונית, חינוך", 03.03.2012

ידיעות קודמות בנושא:
החלומות מתגשמים
הנפש הרוסית המסתורית
תחייתה הרוחנית של רוסיה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest