דף הבית / משבר עולמי / דבר כזה עוד לא היה באמריקה

דבר כזה עוד לא היה באמריקה

דעתו של הסוציולוג בוריס קגרליצקי, מנהל המכון לגלובליזציה: "מארגני הפעולה 'לכבוש את וול סטריט' בעצמם לא ציפו שהאפקט יהיה עוצמתי כל כך. 'האביב הערבי' הפך למודל עבור הצעירים בישראל, ולאחר מכן גם באירופה ובארצות הברית. אנחנו הופכים להיות עדים לשבירה תרבותית בעלת עוצמה אדירה. בעבר המודלים התרבותיים והפוליטיים "יוצאו" מהמערב למזרח ומהצפון לדרום. הפעם הכול מסתדר בצורה הפוכה.

מסתבר שבמצב הנוכחי אי אפשר לקיים "משמעת שוק" מבלי להרוס את השוק עצמו. השלטונות בזבזו טריליוני דולרים לתמיכה בעסקים, אבל לא הצליחו להתגבר על המשבר. המדיניות של הצלת הבנקים רק הפכה את המשבר ליותר מתמשך וחולני.

כולם רואים שהמדיניות הנוכחית אינה צודקת ואינה יעילה. נוצר מצב פרדוקסלי: האינטרסים של הבורגנים, שדורשים לתמוך בעסקים, מתנגשים עם ההיגיון של המערכת. זהו משבר שיטתי, שהיציאה ממנו תהיה קטסטרופלית. דווקא הכרה באסון הבלתי נמנע היא שהופכת את התושבים הפשוטים למהפכנים.

לשכבות הנמוכות של החברה לא נשארה ברירה אחרת חוץ מלקחת את גורלן לידיהן. מתחיל כאן מרד נגד הממסד הפוליטי והכלכלי הקיים. איננו יכולים לדעת כיצד ייראה העולם לאחר המרד. אבל מובן שהקפיטליזם לא יוכל לשרוד את המשבר הנוכחי".

ידיעות קודמות בנושא:
המחאה העולמית – דיווח
פעולות המחאה נגד ʺהטרור הפיננסיʺ בארהʺב
בכל רחבי העולם מתעוררות מחאות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest